TKA: Bosch groen PKS 66 AF handcirkelzaag

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorisvh

Post veel
Gevonden bij opruiming:
handcirkelzaag Bosch PKS 66 AF 1.600W met 2 zaagbladen en “geleiderail(tje)”

aangekocht 2011 en toen een paar keer gebruikt om OSB vloertjes te leggen e.d. staat sindsdien in de weg.
nog steeds op de markt. meer info en specs op:
met plastic geleiderail 1m05 uit 3 stukken. die heb ik zelf nooit gebruikt en vrees dat die niet echt geschikt is voor het fijne werk. de zool heeft een gleuf die over de rail glijdt dus een enthousiaste hobbyist kan hier zeker wat beters op verzinnen.
naast het origineel meegeleverde Bosch schulpblad zit er een Piranha melamine zaagblad (links/rechts/trapezium) bij. dat ik per vergissing mee laten slijpen heb 🙄 en sindsdien niet gebruikt is. specs zie foto.
het snoer is een keer met het blad in contact geweest maar dat is gefixed (zie foto).

heb er in 2011 160€ voor betaald, ondertussen nieuw voor 120€ te vinden.
vraagprijs 45€ + verzending of ophalen bachten de kupe (Oostduinkerke).
of doe een bod. als je er een goed verhaal bij hebt wordt een bod van 0€ + verzending ook overwogen.
IMG_2711.jpeg
IMG_2713.jpegIMG_2712.jpegIMG_2714.jpeg
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.741
1.967
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Ik ben een arme vader van 3 (plus floof) met een handicap die maakt dat ik me aangetrokken voel tot gratis gereedschap. Ik heb erg veel parkside gereedschap (zie je hoe arm ik ben) en heb nooit een invalzaag gehad. Mijn (budget) zaagtafel is niet groot genoeg voor plaatwerk. Ik ben zaterdag bij Baptist te vinden maar er schiet waarschijnlijk nog wel plek in over in mijn kofferbak achteraf voor deze machine.

:whistle:.

- edit -

Oh, had ik al vermeld dat ik al 20 jaar doe met een en dezelfde Bosch PKS40? Ding jankt als een gillende keukenmeid en word mishandeld tot en met, maar wil maar niet doodgaan. Die ouwe bosch groen dingen waren zo slecht nog niet.
 
Laatst bewerkt:

jorisvh

Post veel
hey @trigger,

je bent al arm en dan moet je nog naar baptist, als dat maar goed komt 🤣.

baptist is voor mij >600km H&T dus de zaag gaat daar niet geraken.
ik heb zo’n vermoeden dat je interesse eerder ludiek is, maar indien je er echt plannen mee hebt (er een invalzaag of een rechtopstaande formaatzaag van maken, alle plastiek onderdelen door gietijzer vervangen zodat de machine stabieler zaagt, … 🤪) wil ik ze gerust voor verzendkosten in je richting laten komen. ik kijk al uit naar de verslagen daarvan.

en inderdaad, die oude Bosch groen dingen waren best goed. ik heb er ook een paar die jarenlang vreselijk mishandeld geweest zijn bij sloopwerkzaamheden en die maar niet dood willen.
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.741
1.967
Emmen
bigbeardbuilds.nl
hey @trigger,

je bent al arm en dan moet je nog naar baptist, als dat maar goed komt 🤣.

baptist is voor mij >600km H&T dus de zaag gaat daar niet geraken.
ik heb zo’n vermoeden dat je interesse eerder ludiek is, maar indien je er echt plannen mee hebt (er een invalzaag of een rechtopstaande formaatzaag van maken, alle plastiek onderdelen door gietijzer vervangen zodat de machine stabieler zaagt, … 🤪) wil ik ze gerust voor verzendkosten in je richting laten komen. ik kijk al uit naar de verslagen daarvan.

en inderdaad, die oude Bosch groen dingen waren best goed. ik heb er ook een paar die jarenlang vreselijk mishandeld geweest zijn bij sloopwerkzaamheden en die maar niet dood willen.
Mijn interesse is latent - ik zou hem puur als geleide 'niet invallende invalzaag' gebruiken voor plaatwerk, maar als je bereid bent hem gratis weg te geven wil ik eerst afwachten of er zich iemand meld die er ook geen geld aan kán besteden.

En ja, die open dag baptist heeft me hard geraakt :ROFLMAO:.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.