Tja, technisch gezien is dit ook een meubel :)

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.569
1.796
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Ik begin een idee in mijn hoofd te vormen van de 'richting' die ik op wil met mijn werk.
En die richting moet milieuvriendelijk, 'groen' worden. Ik wek al mijn eigen stroom op voor gebruik in de apparaten en werk niet met giftige stoffen. Ook de PU lijm gaat eruit, nu ik de Woodmax lijm heb getest en deze wel goed bevalt (ook al is de droogtijd behoorlijk langer).

Groen betekent dus ook recyclen, en toen ik deze oude kabelhaspel van een vriend kreeg zei hij erbij 'misschien een leuk tafeltje'.
Ook mijn maat de meubelmaker zei 'you can make a cheap table out of that'.

Dus dat is precies wat ik niet ging doen :D.

20200806_144141.jpg

7551c48a-2dc2-4c35-8cb5-9620f03dd4ed.jpg

20200807_100034.jpg

20200807_103100.jpg

nu deze bierhouder nog even afmaken en een manier verzinnen om hem weersbestendig te maken. Gekookte lijnolie denk ik? Ik wil de 'industriële' look behouden en dus de teksten zichtbaar houden.
 

TUNE4IT

Actieve deelnemer
14 jun 2017
232
32
Kijk dat is goed gebruik maken van gerecycled materiaal! Zit die ook erg lekker?
Je hebt ook tegenwoordig woodmax express. Is nog steeds niet zo snel als snelle PU lijm maar vergeleken de standaard woodmax al echt veel beter.
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.569
1.796
Emmen
bigbeardbuilds.nl
20200807_110011.jpg

Ik zeg niks meer aan doen :p. Moet nog wat schuurwerk hebben en een laagje gekookte olie ter preservering.

Kijk dat is goed gebruik maken van gerecycled materiaal! Zit die ook erg lekker?
Je hebt ook tegenwoordig woodmax express. Is nog steeds niet zo snel als snelle PU lijm maar vergeleken de standaard woodmax al echt veel beter.

Heel lekker zelfs! Heb hem ontworpen/aangepast op mijn lengte (1m80) dus dat is redelijk universeel.
 
  • Leuk
Waarderingen: MaartenS

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.569
1.796
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Dank jullie voor alle fijne berichten en feedback :) ik heb ondertussen van diverse hoeken de vraag gekregen om er meer te maken, dus wellicht word dit een dingetje! Als het aanslaat wil ik er ook eentje gaan veilen voor een goed doel - b.v. een natuurmonumenten of iets dergelijks, iets groens in ieder geval. Moet ik wel een voordelige inkoop van nieuwe haspels vinden, via marktplaats vragen ze er de hoofdprijs voor.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.762
980
Omgeving Eindhoven
Informeer eens bij bedrijven die met dit soort kabels werken, die telecom etc in de wijk aanleggen. Als die ze leeg hebben willen die er graag vanaf en voor hen zijn het anders stortkosten. Voor pallets gaat dit in ieder geval nog zeker op, die kan je bij veel (bouw)bedrijven gratis meenemen zolang het geen europallets zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.