Tips voor aankoop Metabo HC260

bert007

Actieve deelnemer
17 okt 2020
126
59
Bilzen
De rubberring van het filter valt over de ring van de afzuiger waar de stoffen filterzak op zit, dan een klemring er omheen.
Bedankt om dit te laten weten. Het gaat niet moeilijk zijn om deze filter op een ringvormige constructie te laten passen, lijkt me. Ik ga deze filter bestellen en zal een verslagje van de aanpassing posten.
 

Ruby

Nieuw lid
30 aug 2023
4
0
Lummen
Ik werk met een Scheppach DC100 maar te weinig zuigkracht naar mijn gevoel.
Vooral bij gebruik van de Van Dikte veel wordt er veel uitgeblazen maar dat is mss normaal?
 

mark20v

Actieve deelnemer
3 jan 2016
315
73
Groningen
Bedankt om dit te laten weten. Het gaat niet moeilijk zijn om deze filter op een ringvormige constructie te laten passen, lijkt me. Ik ga deze filter bestellen en zal een verslagje van de aanpassing posten.
Mocht je het filter nog besteld/gemonteerd hebben, die HBM filters passen op veel afzuigers. Vaak China machines die afgezien het kleurtje verder hetzelfde zijn. Op de mijne heb ik destijds ook zo’n filter gezet. Het rubber ging erg stroef, met wat moeite, maar paste daardoor netjes zonder lekkage. Ik heb wat bandenvet gebruikt om de montage makkelijker te maken. Heb je dat niet in huis, dan kun je ook wat glassex op het rubber en de rand spuiten. Succes.
 

bert007

Actieve deelnemer
17 okt 2020
126
59
Bilzen
Mocht je het filter nog besteld/gemonteerd hebben, die HBM filters passen op veel afzuigers. Vaak China machines die afgezien het kleurtje verder hetzelfde zijn. Op de mijne heb ik destijds ook zo’n filter gezet. Het rubber ging erg stroef, met wat moeite, maar paste daardoor netjes zonder lekkage. Ik heb wat bandenvet gebruikt om de montage makkelijker te maken. Heb je dat niet in huis, dan kun je ook wat glassex op het rubber en de rand spuiten. Succes.
Bedankt, de filter staat er ondertussen al een tijdje op.
 
  • Leuk
Waarderingen: mark20v

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.