Tips gezocht om holle vorm te schuren

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
206
6
Wat zijn de beste gereedschappen om hol te schuren? Iemand die ik ken - dus ik niet - vroeg om advies voor het schuren van een tafel. Tafel heeft zo'n gebogen poot. Bolle kant geen probleem met de schuurmuis, maar in de holle kant past de muis niet goed in.

Ik heb toen deze schuurhulzenset aangeraden Schuurhulzenset kopen? Bekijk hier!, maar misschien zijn er wel meer of betere alternatieven om een hol oppervlakte te schuren. Het is qua oppervlakte best veel, met de hand schuren valt af.
 

Vin

Actieve deelnemer
9 jan 2015
39
0
Voor een enkele tafel zou ik een blok hout in een complementaire curve (of iets scherper) zagen/schaven/schuren en hier schuurpapier op lijmen met wat contact spray. Kost een paar minuten en je hebt 4 poten snel geschuurd met een goed blok.
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
912
765
Nootdorp
afhankelijk van de holling maak ik misbruik van de bandschuurmachine, de rol waarop het schuurpapier draait kan wellicht passen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.