Tip: Triton TRA001 Flashdeal bij Toolstation

Bast-hout

Actieve deelnemer
28 dec 2020
199
94
Milsbeek
www.bast-hout.nl
De Triton TRA001 is nu bij Toolstation met €50 korting maar €280 ipv €330+
(Let wel; er zit alleen een 12mm spantang bij; de 8mm wordt wel los verkocht)


(De ene op voorraad in boxmeer heb ik net zelf gekocht ;) )
1684750975021.png
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.718
2.579
Gaanderen
Dit is wel het oude model. Er moet een nieuw model zijn. Verder heb ik deze ook al jaren tot tevredenheid. Koop er wel 8 mm spantangbij.
 

Bast-hout

Actieve deelnemer
28 dec 2020
199
94
Milsbeek
www.bast-hout.nl
Het oude model wordt nog volop voor de volle prijs verkocht bij diverse winkels, dus is die €50 korting een prima deal :)

En voor zover ik de reviews gezien heb verschillen ze minimaal, maar heeft de TRA002 wat uitdagingen (gehad) met een niet-vlakke bodemplaat.
 

Trip

Actieve deelnemer
2 sep 2020
274
152
Leiden
Dit is toch degene die je onder een tafel kan hangen en van boven verstellen?
 

Luccio

Actieve deelnemer
24 feb 2020
213
87
Rijswijk
Nee, ik dacht dat een maat kleiner ook een lift had.
Deze kun je wel onder een tafel hangen (heb ik ook).
de MOF001 kun je volgens mij ook onder een tafel hangen, maar aangezien ik die niet heb, durf ik daar geen zekerheid in te geven.
De TRA001 kan bijvoorbeeld met de Kreg routerplate zoals hier gemonteerd worden. De MOF wordt hier ook genoemd, dus zou moeten werken.

Dus de vraag is of 1400W genoeg is, of dat je 2400W nodig hebt.
Dit ligt aan de werkzaamheden die je er mee wilt verrichten.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.718
2.579
Gaanderen
Volgens mij niet. Maar het is jaren gelden dat ik dat heb uitgezocht. Ik weet dat niet meer met name omdat ik maximaal vermogen wil
 

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
560
94
Stiens
Dus de vraag is of 1400W genoeg is, of dat je 2400W nodig hebt.
Dit ligt aan de werkzaamheden die je er mee wilt verrichten.
Ik kan mij voorstellen dat die 2400 Watt van pas komt als je bijv. met een grote bossing frees met een schacht van 12 mm werkt. Ik heb daar geen ervaring mee overigens. Vraag mij tegelijk ook af of je het werkstuk dan nog met de hand wilt en kunt aanvoeren.

Andersom de vraag, welke bewerking je in een freestafel gaat doen waarvoor je 2400 Watt nodig hebt.
Misschien heeft iemand daar ervaring mee?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.718
2.579
Gaanderen
Ik doe niet anders in mijn freestafel. Eerst met de triton tra0001 nu met een auk frees. Ik frees onder andere verstekken aan 18 mm mdf dat gaat er in een keer door. Ook als je een trapleuning moet maken of een bossing moet frezen
Meer vermogen is een plus. En ja het gaat met beleid ook met een lichtere frees. Of die allemaal 12mm of 1/2" spantang kunnen hebben is de vraag. Als je op www gaat zoeken naar grotere frezen dan ben je met 1/2" vaak veel goedkoper uit. Ja niet dezelfde kwaliteit maar vaak 10 keer goedkoper dan de frezen van de top merken.
 

Bast-hout

Actieve deelnemer
28 dec 2020
199
94
Milsbeek
www.bast-hout.nl
De flashdeal loopt zo te zien nog steeds (lange flash ;) )

Meteen dan ook een tip voor de frees inbouwplaat die ik er voor gekocht heb:
Dit is een Aliminium versie in dezelfde buitenmaat als Kreg en Incra:

1685465425340.png

- De inbouwplaat: Sauter insert plate ELP2.0K for Triton
- Evt mounting kit: Mounting kit aluminium
- Starter Pin voor frezen zonder geleiderail: Starter Pin with 1/4 inch thread

En ik kon er vandeweek gratis een setje Kreg Project blocks bij kiezen bij afrekenen.
 

Welp75

Actieve deelnemer
28 dec 2012
140
3
49
Kerkrade, Limburg
Ik kan mij voorstellen dat die 2400 Watt van pas komt als je bijv. met een grote bossing frees met een schacht van 12 mm werkt. Ik heb daar geen ervaring mee overigens. Vraag mij tegelijk ook af of je het werkstuk dan nog met de hand wilt en kunt aanvoeren.

Andersom de vraag, welke bewerking je in een freestafel gaat doen waarvoor je 2400 Watt nodig hebt.
Misschien heeft iemand daar ervaring mee?
Yep, heb deze frees al heel wat jaren (wel met alle spantangen: 6mm, 8mm, 12mm, 1/4"en 1/2", die zaten er destijds gewoon bij) en ik heb er plinten en kroonlijsten meer gefreesd met profielfrezen tot 70mm lengte (1/2" schacht). Dan is dat vermogen echt wel lekker. Ik heb hem ook wel eens gebruikt voor 'gewoon' frezen, maar in een tafel komt dit beest het beste tot zijn recht.
 
  • Leuk
Waarderingen: workingwithwood

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.