TIP: Schroeven (en veel meer) actie bij Prinsen in Veldhoven

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.376
833
70
Veldhoven
Voor wie in de buurt van Veldhoven woont: Bij de firma Prinsen in Veldhoven begint volgens traditie weer hun schroevenactie.
Ik was aangenaam verrast omdat de medewerker die deze actie altijd regelt, door een zwaar verkeerongeluk voor lange tijd uit de running is.
Ik heb geen aandelen bij Prinsen maar ik ben er nog maar 43 jaar klant en ben nog nooit teleurgesteld door hun.
Bestudeer de prijzen eens en doe er uw voordeel mee.
In uiterste nood wil ik eventueel bestellingen wel ophalen en in bewaring nemen zodat u ze 's avonds bij mij kunt ophalen mocht u overdag niet in de gelegenheid zijn om naar hun toe te komen.
 

mroden

Actieve deelnemer
13 feb 2013
214
69
Rotterdam Ommoord
Goeie tip! Net steekproefsgewijs de Woodies van Prinsen vergeleken met de Dresselhaus geelverzinkte torx schroeven van de Hornbach. Is Prinsen toch zo'n 20% goedkoper. Dacht dat de Woodies altijd de wat duurdere schroeven waren?!
Weet niet of mijn OCD het aan kan om beide merken door elkaar te gebruiken... En de Hornbach is, in tegenstelling tot Veldhoven, om de hoek.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan van den Broek

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.376
833
70
Veldhoven
Goeie tip! Net steekproefsgewijs de Woodies van Prinsen vergeleken met de Dresselhaus geelverzinkte torx schroeven van de Hornbach. Is Prinsen toch zo'n 20% goedkoper. Dacht dat de Woodies altijd de wat duurdere schroeven waren?!
Weet niet of mijn OCD het aan kan om beide merken door elkaar te gebruiken... En de Hornbach is, in tegenstelling tot Veldhoven, om de hoek.
Het enige wat ik al jaren van hun weet, is dat ze de schroeven en pluggen en bouten en moeren en ringen etc. voor de actie apart inkopen. Wat voor merk ze ook in de actie hebben, het is niet het merk van wat ze normaal in hun assortiment hebben. Maar ze letten wel op de kwaliteit en ik heb al voor vele honderden euro's in de schroevenactie van hun gekocht en heb nooit klachten gehad. Maar ik ben natuurlijk maar een hobbyist, hé?

Enne.... Wat is een OCD???

Wat betreft Hornbach: Die is voor mij weer een eind verder dan Prinsen. Prinsen zit 1200 meter bij mij vandaan en Hornbach 17 kilometer.
Toch kom ik geregeld bij Hornbach omdat het vaak de moeite is qua assortiment of prijzen.
Mijn schoonzoon gaat daar een paar dagen in de week werken vanaf 2 januari. Dus als ik via hem met personeelskorting kan kopen kom ik daar misschien nog wat vaker... ;)
 

mroden

Actieve deelnemer
13 feb 2013
214
69
Rotterdam Ommoord
Woodies wordt bij veel speciaalzaken verkocht. Ben het ook wel s bij de bouwmarkt tegengekomen. Voordeel van een merk is dat je qua prijs appels met appels kan vergelijken.

De OCD (officieel Obsessive compulsive disorder) was als overdrijving van 'kan mij hoofd het wel aan als er zilverkleurige schroeven van een ander merk toegevoegd worden aan mijn keurig gesorteerde assortimentsdoos met alleen maar Hornbach torx schroeven'.
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.376
833
70
Veldhoven
De OCD (officieel Obsessive compulsive disorder) was als overdrijving van 'kan mij hoofd het wel aan als er zilverkleurige schroeven van een ander merk toegevoegd worden aan mijn keurig gesorteerde assortimentsdoos met alleen maar Hornbach torx schroeven'.
Aha, nou snap ik hem.
Ik heb ASS, klasse 2, matig van ernst, zoals het officieel in mijn diagnose staat. Dus "gewoon" autisme. ;)
Die diagnose kreeg ik 11 jaar geleden pas, maar autisme heb je niet opeens. Dat heb je al bij je geboorte, en dat is al meer dan 68 jaar geleden....
Maar ik heb geen last van verschillende merken. Wel als de schroeven zichtbaar zijn in een werkstuk.
Heel lang geleden (Toen er nog geen pozidriv of torx bestond), liet een oom mij een nieuwe kast zien die hij zelf had gemaakt. Dat zei hij tenminste. Maar ik zei: "Nee, dat is niet waar, want als jij die had gemaakt, dan hadden alle sleuven van de schroeven allemaal in dezelfde richting gestaan"
Toen werd het stil.....Hahahaha. Als ik iets maak met sleufschroeven, dan let ik daar op, namelijk.
 

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
358
134
ons magazijn ligt nog vol met schroeven voorzien van een net laagje gelijkmatig aangebracht stof. Maar daar mag ik hier geen reclame voor maken. Schroeven zijn niet duur aan de inkoopkant, dat is wat ik weet.
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Zo! Dat is handig! De Woodies gaan er hard doorheen hier en Prinsen zit 2km verderop!

Heb net trouwens ff gekeken bij mijn normale Woodies supplier en die zijn maar een paar dubbeltjes duurder. Dus voor de mensen die wat verder weg wonen. Online via bnv-tools betaal je bijna hetzelfde.
 
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.713
2.574
Gaanderen
Aha, nou snap ik hem.
Ik heb ASS, klasse 2, matig van ernst, zoals het officieel in mijn diagnose staat. Dus "gewoon" autisme. ;)
Die diagnose kreeg ik 11 jaar geleden pas, maar autisme heb je niet opeens. Dat heb je al bij je geboorte, en dat is al meer dan 68 jaar geleden....
Maar ik heb geen last van verschillende merken. Wel als de schroeven zichtbaar zijn in een werkstuk.
Heel lang geleden (Toen er nog geen pozidriv of torx bestond), liet een oom mij een nieuwe kast zien die hij zelf had gemaakt. Dat zei hij tenminste. Maar ik zei: "Nee, dat is niet waar, want als jij die had gemaakt, dan hadden alle sleuven van de schroeven allemaal in dezelfde richting gestaan"
Toen werd het stil.....Hahahaha. Als ik iets maak met sleufschroeven, dan let ik daar op, namelijk.
Dat van die schroeven dezelfde kant op. Dat hoort bij je opvoeding. Is er hier bijna ingeslagen. Dus dat begrijp ik volledig.
 

KGR

Actieve deelnemer
26 apr 2022
33
7
Westerwolde
Net even vergeleken met een zaak hier in het dorp die Woodies verkoopt. Op een doosje 3x20 scheelt het 24 cent met de normale prijs hier. Prinsen is dus iets goedkoper met de aanbiedingsprijs ten opzichte van de reguliere prijs. Op zich een prima aanbieding, maar ik vind de getoonde ‘adviesprijzen’ wel een beetje misleidend na deze vergelijking.
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.376
833
70
Veldhoven
Net even vergeleken met een zaak hier in het dorp die Woodies verkopen. Op een doosje 3x20 scheelt het 24 cent met de normale prijs hier. Prinsen is dus iets goedkoper met deze aanbiedingsprijs ten opzichte van de regulier prijs. Op zich een prima aanbieding, maar ik vind de getoonde ‘adviesprijzen’ wel een beetje misleidend na deze vergelijking.
Ik gaf een tip omdat ik de schroeven altijd goedkoop vind. Tot gisteren wist ik niet eens wat woodies waren.
En omdat ik mijn schroeven altijd bij Prinsen koop, kijk ik niet naar andere prijzen en vergelijk ik ook niet. De enige bouwmarkt in Veldhoven is zowiezo in veel dingen duurder en verder moet ik door naar Eindhoven of Best, dus dan ben je het weer aan vervoer kwijt. Prisen is 1200 meter bij mij vandaan.
 

KGR

Actieve deelnemer
26 apr 2022
33
7
Westerwolde
Ik gaf een tip omdat ik de schroeven altijd goedkoop vind. Tot gisteren wist ik niet eens wat woodies waren.
En omdat ik mijn schroeven altijd bij Prinsen koop, kijk ik niet naar andere prijzen en vergelijk ik ook niet. De enige bouwmarkt in Veldhoven is zowiezo in veel dingen duurder en verder moet ik door naar Eindhoven of Best, dus dan ben je het weer aan vervoer kwijt. Prisen is 1200 meter bij mij vandaan.
Misschien is mijn bericht verkeerd opgevat. Ik bedoel het zeker niet verwijtend richting jou.

Volgens mij is het een goede tip voor mensen in de buurt van Veldhoven, maar ik wil wel aangeven dat men zich voor het besparingspotentieel niet moet blindstaren op de informatie die Prinsen verschaft. Maar dat is volgens mij altijd zo bij dergelijke acties, ongeacht wie de verkoper is.
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.376
833
70
Veldhoven
Misschien is mijn bericht verkeerd opgevat. Ik bedoel het zeker niet verwijtend richting jou.

Volgens mij is het een goede tip voor mensen in de buurt van Veldhoven, maar ik wil wel aangeven dat men zich voor het besparingspotentieel niet moet blindstaren op de informatie die Prinsen verschaft. Maar dat is volgens mij altijd zo bij dergelijke acties, ongeacht wie de verkoper is.
Beste KGR, in alle vriendelijkheid:
Ik wilde dit soort discussies juist vermijden. Mijn post was puur ter info en niet ter beoordeling. Daar voelde ik me wel op aangesproken, en vond ik inderdaad niet fijn. Een volgende keer kun je beter per pb aan mij reageren.
Fijne dagen verder ;) :D😘
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Athanor

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.