TIP Festool CTL SYS stofzuiger

Guido76

Actieve deelnemer
23 okt 2018
267
48
Zeewolde
Zojuist deze festool stofzuiger ontvangen. Ik ga hem gebruiken als huishoud stofzuiger. Lekker stil, mobiel, werkt stuk fijner als mijn Dyson en meer dan krachtig genoeg. Net niet te zwaar dat ie makkelijk te tillen is. Twijfel nog even of de slang niet iets te lang is.

Zag op marktplaats dit te koop staan voor 500 euro vraagprijs.

Maar bij Mastertools.nl kocht ik de Stofzuiger voor 299,-(met 10 euro welkomst korting) en bij Toolsvoordelig.nl voor 286 euro een Duo lader en 2 stuks 4 ah accu in systainer voor 286.

Bij elkaar dus maar 585,-. En als ik die Systainer van de accu's op markplaats zet krijg je er nog wel 30 euro voor.

Al met maar een fractie duurder als marktplaats prijzen, en gratis aan huis bezorgd.

Meer die een Festool in huis gebruiken? Ik heb ook nog een Midi staan die ik in huis gebruikte. Superfijn ding, ook erg stil en bleutooth knopje op de slang. Maar ik zat de hele tijd te hannesen met dat dikke snoer wat dan op de grond ligt. En nogal zwaar om de trap op te tillen.

Heb mijn vrouw weten te overtuigen dat dit de beste keus is als je een degellijke accu stofzuiger wilt, en nu zit ik in het Festool accu systeem dus de weg is vrij voor meer Festool accu machines..
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Wij gebruikten vroeger in onze winkel altijd de festool huilbezem zoals die dingen genoemd werden. Die werkten prima. Zelf gebruik ik de ctl sys al zolang deze op de markt is. Ik ben totaal niet onder de indruk van de zuigprestaties. Ja voldoende voor de schuurmachine. En fijn als je ermee de steiger op moet. De stofzak krijg ik maar voor de helft vol daarna zijn de zuigprestaties slecht. Mijn CTL 26 krijg ik mudvol en deze stopt pas als het stof/vuil in de slang blijft. Ik zou de mijne niet voor binnen gebruiken.
 

Guido76

Actieve deelnemer
23 okt 2018
267
48
Zeewolde
De zuigkracht is inderdaad minder dan de 230Volt Midi die ik heb. Maar voor huishoudelijk werk meer dan voldoende.

Ik heb al jaren een Dyson accu stofzuiger. Op zich ook wel ok, maar toch ook geen ideaal ding.

De festool heeft gewoon een slang en stofzuigermond en je dus 2 richtingen op kan zuigen. De Dyson kan enkel maar voorwaarts zuigen.

Vandaag al het hele huis gedaan in 10 minuutjes. Je wandelt gewoon je hele huis door zonder steeds klem te komen met het snoer.

De midi kan nu terug naar de garage. Waar die oorspronkelijk ook voor was bedoelt maar het beviel wel in huis. De Dyson nooit echt meer gebruikt sinds de festool in huis stond.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.