TIP! ELU zaagtafel/flipoverzaag op Marktplaats

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartijnEHV

Actieve deelnemer
22 jan 2018
353
183
Eindhoven
Op de tafelzaag foto's lijkt het blad goed te zitten, in de verstekzaag stand niet. Geen idee hoe dit soort flip over zagen hoort te werken, maar kan me ook moeilijk voorstellen dat de verkoper AP speciaal voor het maken van de foto's tussendoor het blad ff omdraait.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.619
1.138
Fryslân
Bij de tafelfunctie zit het blad nog steeds verkeerd om. De foto is gemaakt vanaf de uitvoerkant.

Maar een foutje is zo gemaakt. Hij zal hem misschien schoon hebben gemaakt en het blad erop gezet hebben, en daarna niet meer gebruikt.
Zo had een collega al eens een kettingzaag even snel voor me geslepen, terwijl ik in een boom hong. Ik takelde de zaag weer omhoog, begon te zagen, en toen had hij in de haast ook de ketting er verkeerd op gezet. En dat zaagt niet lekker vlot 😅
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.373
830
69
Veldhoven
Bij de tafelfunctie zit het blad nog steeds verkeerd om. De foto is gemaakt vanaf de uitvoerkant.

Maar een foutje is zo gemaakt. Hij zal hem misschien schoon hebben gemaakt en het blad erop gezet hebben, en daarna niet meer gebruikt.
Zo had een collega al eens een kettingzaag even snel voor me geslepen, terwijl ik in een boom hong. Ik takelde de zaag weer omhoog, begon te zagen, en toen had hij in de haast ook de ketting er verkeerd op gezet. En dat zaagt niet lekker vlot 😅
HE????? De ketting er af halen om te slijpen?????????
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.619
1.138
Fryslân
Ja. Normaal komt de ketting en blad er altijd af om alles ook meteen schoon te maken. Omdat er resten zaagsel bij het tandwiel blijven plakken. Kleine moeite als je het gewend bent.
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.373
830
69
Veldhoven
Ja. Normaal komt de ketting en blad er altijd af om alles ook meteen schoon te maken. Omdat er resten zaagsel bij het tandwiel blijven plakken. Kleine moeite als je het gewend bent.
Dat is een ander verhaal, ja. Mijn zaag word niet zo vaak gebruikt, en om de redenen van vuil maak ik hem ook wel schoon op die manier, maar dat is niet vaak en dus ben ik er niet handig in. Ik vijl de tanden uit de hand, dat soort dingen ben ik weer wel handig in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.