Tip:Bijna vingers er af.

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ouch! Voelt al niet goed aan enkel om het te zien, dus het beleven...

Toch goed dat je dit durft delen, iedereen profiteert van een regelmatige herinnering. Deze zondag heb ik nog per ongeluk met mijn vinger tegen het decoupeerzaagblad gezeten, gelukkig kwam ik er van af met enkele oppervlakkige snedes.
 

Resetter

Actieve deelnemer
20 apr 2013
268
0
Dedemsvaart
Ouch das naar, maar ook hier was het "nog ff snel" ik betrap me er zelf ook wel eens op.
Zo zie je maar weer altijd kijken waar je, je handen plaatst.

Ik ga er van uit dat het kleine blokje weg vloog en jij je hand doorschoot de draaiende messen in.
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Verbazingwekkend hoe gevaarlijk "nog even" toch altijd weer is. Goed dat je dit durft te delen en beterschap!
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Haast en spoed, zelden goed... . Goed dat je het even post, heb ook zo'n toestel, als hobbyist nog maar weinig gebruik van gemaakt, wist ook niet dat je dat kon voorkomen met korte plankjes :mad:. Gelukkig tot nu toe altijd lange stukken moeten schaven. Het zal ook zo blijven dankzij jouw post!!!
Dank je dat je nog eens het gevaar benadrukt. Sterk van jou dat er een foto kon van trekken, ik zou op de grond in dromenland beland zijn met mijn fototoestel.

Veel beterschap gewenst!!!
 

Patje

Actieve deelnemer
28 jan 2012
75
0
Lommel
Hallo simon, zal nog pijnlijk geweest zijn, ik ben zelf al meer dan 15 jaar leraar houtbewerking in een cvo (centrum voor volwassenenonderwijs) en ik ben daar nogal streng in, alle houtstukken onder de 35 cm horen in de afvalbak.
Nog een snelle herstelling toegewenst.
PS in september van dit jaar gaan we proberen een lessenreeks op te starten op de woensdagnamiddag, in buurt van lommel, belgie.
Groetjes Patrick.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
AUW AUW
Ziet er niet echt soppig uit. VEEL STERKTE MAN. uit eigen ervaring puttend weet ik dat je nooit met klein grut moet klooien. Koste me ook bijna twee topjes. Niet zo bloederig als bij jouw. Alles wat met een paar duizend toeren draait heeft moordende nijgingen als het in de buurt van vers vlees komt.

Ik hoop dat het goed komt :(
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Zo hé... daar schrik je echt even van (als kijker naar een houtforum verwacht je niet meteen dergelijke foto's...). Hoewel minder prettig voor de toeschouwer (en zeker voor jou!!!) zet het iedereen wel weer even op scherp.

Enorm veel beterschap toegewenst! Hopelijk weerhoudt het je niet om met hout te blijven werken.
 

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
242
0
Ik word door mijn computer altijd automatisch ingelogd bij elk bezoek dus ik weet niet of een computer van een niet-lid dit ook direct laat zien, maar ik zou het heel vervelend vinden als mijn kinderen (die ik nog niet heb) deze afbeeldingen direct onder ogen zouden krijgen. Hoe zit dit precies? Misschien afschermen voor te jeugdige computeraars?

On topic: Wat vreselijk dat dit is gebeurd. Ik wens je spoedig herstel toe. Hoop dat je op de lange termijn er geen blijvend letsel van overhoudt.

Gr. @lex
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Ai, da's een behoorlijk ongeval!
Veel beterschap!!!
Ik wist niet dat korte stukken over een vlakbank halen zo gevaarlijk blijkt te zijn.
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Ik wist niet dat korte stukken over een vlakbank halen zo gevaarlijk blijkt te zijn.
Je kunt een beetje een inschatting maken waar dat nog meer het geval is. Als je uitgerust, fit en alert bent heb je een reactietijd van 0.2-0.25 seconden. Dan begint de beweging. Ga ervanuit dat elke ruimte waar binnen 0.4-0.5 seconden een stuk hout of een stuk gereedschap kan komen een gevarenzone is. Zelfde voor elke bewerking die minder dan een halve seconde duurt: als daar iets mee misgaat reageer je domweg niet snel genoeg.

En roterende bewegingen in combinatie met lengte zijn daarin heel verneukeratief: een stukje hout van 35cm dat op z'n punt wordt gegrepen door iets met een rotatiesnelheid van 3000/min gaat aan z'n uiteinde 100m/s, 360km/u. In 0.01s is dat omgeklapt. Dus zitten je vingers op 35cm achter die as, dan kan je niet snel genoeg reageren en krijg je een stuk hout met 360km/u ertegen. Hou een doekje klaar...
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
ai, laat weer eens zien dat het gevaarlijke machine's zijn bij even onoplettendheid.

Beterschap gewenst.
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Ik word door mijn computer altijd automatisch ingelogd bij elk bezoek dus ik weet niet of een computer van een niet-lid dit ook direct laat zien, maar ik zou het heel vervelend vinden als mijn kinderen (die ik nog niet heb) deze afbeeldingen direct onder ogen zouden krijgen. Hoe zit dit precies? Misschien afschermen voor te jeugdige computeraars?

On topic: Wat vreselijk dat dit is gebeurd. Ik wens je spoedig herstel toe. Hoop dat je op de lange termijn er geen blijvend letsel van overhoudt.

Gr. @lex

Als je niet ingelogd bent zie je geen foto's.
 

David80

Actieve deelnemer
25 nov 2009
461
1
Ook weleens gedaan zo met een paar kleine stukjes hout :( dacht achteraf ook da was niet veilig en dat blijkt! Maar ondanks dat de foto er beroerd uit ziet had het veel erger kunnen aflopen en heb je nog geluk gehad denk. Sterkte ermee
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Tjeemig, dat zet een mens weer aan het denken en voedt het respect. Veel beterschap!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.