Thermisch verduurzaamd hout opstoken

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.174
870
Ulvenhout
Ik heb na het maken van een paar loungestoelen van thermisch verduurzaamd fraké een flink aantal reststukken over die ik niet meer kan gebruiken. Nu vraag ik me af of ik dit zonder problemen kan opstoken in de haard deze winter.
Ik weet dat je chemisch verduurzaamd hout niet mag verbranden en dat er houtsoorten zijn met veel hars die je beter niet kan stoken, maar hoe zit het met thermisch verduurzaamd hout? Daar zitten geen chemische middelen in, het is alleen heel erg droog. Prima als aanmaakhout lijkt mij?
 

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
580
156
Ik heb na het maken van een paar loungestoelen van thermisch verduurzaamd fraké een flink aantal reststukken over die ik niet meer kan gebruiken. Nu vraag ik me af of ik dit zonder problemen kan opstoken in de haard deze winter.
Ik weet dat je chemisch verduurzaamd hout niet mag verbranden en dat er houtsoorten zijn met veel hars die je beter niet kan stoken, maar hoe zit het met thermisch verduurzaamd hout? Daar zitten geen chemische middelen in, het is alleen heel erg droog. Prima als aanmaakhout lijkt mij?
Ik weet niet hoe het brandt, maar er zitten in ieder geval geen chemische stoffen in.
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.174
870
Ulvenhout
Ik leg het in het houthok en we gaan het van de herfst zien. De vorige keer had ik de kleine reststukken weggegooid, maar ineens dacht ik dat dit 'onbehandeld' hout is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Boktor026

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.