The eagle has landed .....

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
En daar is hij dan eindelijk na 2 maanden, compleet gemonteerd en op een pallet geschroefd, gisteren om 17.00 u door de transporteur vanuit Duitsland geleverd en in de garage gezet.
Het is de nieuwste telg uit het befaamde Killinger geslacht, de 1450 SE, eigenlijk een 1500 op het onderstel van een 1400. Wat een beul van een apparaat, 3 basis snelheden met frequentieregeling voor alles daar tussenin. En stil ......, je hoort bij lage snelheden niets eens dat hij aan staat.

Vandaag alles uitgepakt en aangesloten. Het leek wel een vroege Sinterklaas of verlate Kerstman, zo'n feest was het. Ja, ja, tegelijkertijd kwam er ook een SuperNova2 chuck mee, met extra bekken, een Robert Sorby ProEdge DeLuxe slijpinrichting en nog een setje strelers.

Kijk hieronder en geniet mee, ik kan het nog niet helemaal bevatten.

IMG_20140619_161648.jpg
IMG_20140619_161657.jpg
IMG_20140619_161712.jpg
IMG_20140619_163135.jpg
IMG_20140619_163041.jpg
IMG_20140619_171003.jpg
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Heb er geen verstand van maar geloof best dat het een hoop snoepgoed is :D.
Zie ook dat je die slijpinrichting hebt heb je dat ander projectje laten vallen /
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mooi gerief Peatey, veel draaiplezier ermee en dat er veel op de forum mag gezien worden wat betreft werkstukken.
Een collega van mij heeft de hele zware versie gekocht met de 3PK motor. Hij heeft ook een ganse tijd moeten wachten want in België zouden er nog maar 3 geleverd zijn.
Zijn exemplaar is ook bewonderenswaardig hoor.
Ik heb nu een WIVAMAC 1200 variabel met een 3PK motor gedurende 1 jaar en moest ik opnieuw de keuze maken, dan zou ik twijfelen wat ik zou nemen.
Ze zijn alle 2 evenwaardig en even prijzig.
Succes ermee Peatey.
Groetjes Sirjacobs Didier.
 
A

Athanor

Guest
Proficiat met deze geweldige aankoop Pieter! Ziet er indrukwekkend uit en nog mooie hulpmiddelen erbij:D

Ik hoop dat je er veel genoeglijke uurtjes aan zult doorbrengen!


Fons
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Ik denk dat je hier hééél veel plezier mee gaat beleven en denk dat je vrouw je voorlopig niet meer ziet :p

Proficiat!

Patrick
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Prachtige machine! Ik heb geen idee hoe ik de specs. moet plaatsen, maar er is duidelijk aandacht geweest voor het design.
Veel plezier er mee!
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
En dan zo'n lullig Nooitgedagt beiteltje op de achtergrond? ;-)

Mooie draaibank. En komen die SuperNova's tegenwoordig in een koffertje?
Tussen die beitels hangen ook Glaesers uit Olbernhau, Hamlets en Sorby's hoor.
De SuperNova wordt nu aantrekkelijk geprijsd aangeboden als Jubileumaanbieding met diverse toebehoren en in zo'n plastic koffertje. Kijk maar bij Schulte of Killinger op de site.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.