DAG HAns, nu vraag je mij wat. Wat is een asr aansluiting. Ik heb het ooit gekocht bij Baptist en verwacht dat het past op de gangbare draaibanken.Heeft deze een ASR / Euronorm aansluiting, wat is de leeftijd? Groet, Hans
ASR / Euronorm is een groef aan de achterzijde van de Chuck waaromheen een passende ring gezet kan worden in corresponderende groef van de hoofdas. Daarmee wordt een Ablaufsicherung (ASR) gecreeerd. Passende draaibanken zijn bijv Stratos en Vicmarc.DAG HAns, nu vraag je mij wat. Wat is een asr aansluiting. Ik heb het ooit gekocht bij Baptist en verwacht dat het past op de gangbare draaibanken.
DAG HAns, nu vraag je mij wat. Wat is een asr aansluiting. Ik heb het ooit gekocht bij Baptist en verwacht dat het past op de gangbare draaibanken.
Wim, ik gebruik die ring regelmatig ook om te draaien aan de binnenkant van een kom. Net even fijner dan over de bank hangen of de kop verdraaien. En verder bij schuren om het stof bovenop netjes in de afzuigmond te ‘sturen’.Zo'n ring kan een oplossing zijn als je de verkeerde kant op wil draaien. Dat kan zijn voor het schuren van je werkstuk. Ook bij het stoppen kan het voorkomen dat je chuck of opspanplaat los loopt. Al moet ik zeggen dat dit laatste bij mij pas een keer is voorgekomen.
Hoe dan???? De asr houdt de klauw toch op de as en voorkomt het ongewenst aflopen vanaf de as….Wim, ik gebruik die ring regelmatig ook om te draaien aan de binnenkant van een kom. Net even fijner dan over de bank hangen of de kop verdraaien. En verder bij schuren om het stof bovenop netjes in de afzuigmond te ‘sturen’.
... als je er een gebruikt, ja.Hoe dan???? De asr houdt de klauw toch op de as en voorkomt het ongewenst aflopen vanaf de as….
Een goed verstaander.. maar idd bij rechtsom draaien of schuren werkt de ASR /Eurolock perfect; op mijn eerste draaibank heb ik de M33 draad beschadigd met een gehard boutje en daarna overgestapt op ASR. Ooit eenmaal een zwaarder werkstuk zien losraken bij het stoppen van de bank door traagheid. Ik was ook benieuwd naar rechtsom draaien door de demo’s van Japanse houtdraaiers.@wijk0983 na het voor de zoveelste keer lezen van je bericht EN m’n avondeten, denk ik dat je bedoelt dat je de draaibank rechtsom laat draaien om zo de binnenkant van een schaal uit te draaien ….. kon me niet voorstellen dat je de asr ring gebruikt voor de binnenkant van een schaal. Maar idd dat werkt perfect, dan is het borgboutje op de as net iets te jong…. Als je pech hebt vernaggel je de schroefdraad op je as….
DAg Hans, ik heb de klauwplaat reeds verkocht.Zo'n ring kan een oplossing zijn als je de verkeerde kant op wil draaien. Dat kan zijn voor het schuren van je werkstuk. Ook bij het stoppen kan het voorkomen dat je chuck of opspanplaat los loopt. Al moet ik zeggen dat dit laatste bij mij pas een keer is voorgekomen.