Tekeningen maken voor omgevingsvergunning & shopping list/zaaglijst

John d

Actieve deelnemer
9 aug 2019
26
4
Ik wil een ruime schuur aanvragen bij de gemeente en heb hiervoor tekeningen nodig. Dus ik ben op zoek naar een programma met een redelijk makkelijke leercurve waar ik ook nette tekeningen met afmetingen voor de omgevingsvergunning kan produceren.

Bij voorkeur koppelbaar met een plugin die me een shopping list & of zaaglijst geeft. Dit is geen must, maar als het kan, gemak dient de mens.

Wie kan me op het spoor zetten van een programma waarmee dit kan en goede tutorials bijv op Youtube te vinden zijn? Liefst Nederlands en gericht op maken van de tekeningen, Engels is ook prima.

Ik ben geen professional en uit de hand tekenen is niet mijn sterkste kant. Dus ik hoop dat jullie een optie weten.
 

michelb_ww

Actieve deelnemer
1 feb 2022
79
34
Waddinxveen
Ik heb een dergelijke vergunning al eens aangevraagd. Hoe meer detail je erin zet hoe meer vragen je kan verwachten. Beter is een schets met de maten die ongeveer kloppen, LxBxH, afstanden van erfafscheidingen/watergangen en aangezichten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Houtsoort

John d

Actieve deelnemer
9 aug 2019
26
4
Ik heb een dergelijke vergunning al eens aangevraagd. Hoe meer detail je erin zet hoe meer vragen je kan verwachten. Beter is een schets met de maten die ongeveer kloppen, LxBxH, afstanden van erfafscheidingen/watergangen en aangezichten.
Het is een overweging, zeker, maar qua visualisatie voor mezelf en vanwege de shopping list/zaaglijst en omdat ik in de toekomst vaker wil tekenen, heb ik toch behoefte an een programmatje. Kan ik nog steeds de geschtset tekeningen zoals jij adviseert indienen bij de gemeente.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414