Tekening van traditionele dakkapel

Hallo, wij zijn bezig met het kopen van een ander huis.
Het is een 2 onder 1 kap met dak doorlopend tot beneden verdieping. Op de 2e etage zijn er ooit 2 foei lelijke dakkapellen geplaatst met plat dak.
Ik zou bijna zeggen : ze zijn gelukkig verrot.

Graag zou ik twee dakkapellen terug bouwen met pannen puntdak.
Heeft er iemand tekeningen die ik daarvoor kan gebruiken. Al is het maar om de manier van constructie te bepalen.
Ik zal proberen wat foto's van de bestaande bij te voegen en van wat we graag zouden willen.

Alvast bedankt,

Edwin
 
P

Pel

Guest
Edwin, dat is voor ieder dak terplaatse bekijken hoe je het beste uit komt, de bovenste vorstbalk van de dakkapel kun je het beste uit laten komen op een gording van het dak. Daarna zul je je aan moeten passen aan de raveling die er nu zit van de oude dakkapel, daar kun je het beste op verder bouwen.

Groet Pel.
 
P

Pel

Guest
Je kunt ook zoals hier, van de site de link van Hirumili het zo maken.

Groet Pel.
2012scheunedak54.jpg

2012scheunedak55.jpg
 

Hirumili

Actieve deelnemer
30 sep 2014
129
18
Drachten
Op de foto's zie je de mannen op het dak werken, ivm de veiligheid zou ik adviseren om in je werkplaats/garage een stelling te maken met de juiste dakhelling, je dakkapel doorop maken, dan demonteren, en dan monteren op je daadwerkelijke dak.
prefabben dus.

grt. Michael
 
P

Pel

Guest
Je kunt in wezen de dakkapel compleet af maken, alleen heb je dan een kraan nodig om hem op het dak te tillen, een vriend van mij heeft dat op deze manier gedaan.

Groet Pel.
 

Hirumili

Actieve deelnemer
30 sep 2014
129
18
Drachten
Wij hebben dat dus ook gedaan, alleen dan zonder hijskraan.
Onze dakkapel was platdak met een breedte van 6mtr.

grt. Michael
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.104
2.613
Is jouw huis het enige huis in de straat met zulke dakkapellen? Als de dakkapellen bij je in de straat allemaal een plat dak hebben, wil de gemeente vaak dat je dat beeld volgt. Als er meer huizen met een pannendak zijn, vraag dan even of ze toevallig nog een tekening hebben, dat scheelt weer werk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.