Te warm vind om te houtbewerken?

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Tja wat doe je als je het te warm vind om te houtbewerken?

Dan krijg je een soort van sinterklaas week.
Even liedje zingen dan maar:
Sinterklaas kapoene gooi wat gereedschap in mijn maat 48 schoene,
en graag wat van dat grijs/groene, want ik ben niet gauw tevreden,
en dat heeft een reee--den.

Het begon vorige week met post uit Arnhem, en post uit Duitsland.

Ik hoorde van Klaas dat iemand zijn paard in december wat "HG aintischimmel" had gegeven,
dus de rest zelf maar ophalen dan.
Vandaag dus maar rondje stad, om de rest op te halen.
Pff valt niet mee 16 km rijden met die hitte, gelukkig was er airco en muziek onderweg.

- Festool T18-3 3AH, met gratis T-Lock Sys-Box1.
- Festool RS100 CQ.
- 4 pak schuurpapier, met gratis Festool handoek, om het zweet van het tillen weg te vegen.
- Festool MFS400.
- Festool OF1400 set + Freesbox.
- T-Lock Systainer voor freesjes.
- Festool TS 55 r, op de oude TS55 en ATF55 zijn de zaagbladen bot, dus was aan een nieuwe toe.
- Stofzuigerzakken voor CTL 26 nog iets..
- 2x Festool twinbox.
- Wat van die dingen om ronde gaatjes mee te maken.

12x Bessey GZ16 lijmtang.

3x Spear&Jackson handzaag.
Predator Second Fix Woodsaw 22" x 10pts
Predator Triplefast Saw 22" x 10pts
Predator UPVC Woodsaw 20" x 14pts

Mitutoyo digitale schuifmaat ip67,
was het getureluur op de nonius schaal van de gewone versie zat.

Veritas kruisstaal

Kirschen beitels in kistje
6 x kunststof hecht
6 x houten hecht

Was toe aan een aanvulling en vervangingen van een aantal dingen,
voor een kleine renovatie.
Maar eerst even wat anders doen, totaal nu zón 21 systainers,
wat een gedoe dat op en afstapelen. (luxe probleem?)
Kijk gereedschap heb je nooit teveel, maar het hok word zo wel snel kleiner.
En geen plek meer op de werkbank.
Dus daar eerst maar eens wat aan gaan doen.
Drie keer raden wat?





Attached files
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Vandaag weer post, aangezien ze in Duitsland bij Gerschwitz het Centrotec programma voor bijna de helft verkopen, dan de voor de prijzen die hier normaal zijn.



Nu nog wachten op 2 blauwe Bosch L boxen, en dan mag Klaasje voorlopig iemand anders voorzien.

Attached files
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
rickkoorman zei:
Zo....dat is een beste stapel gereedschap..Jij houdt de economie wel draaiende, goed bezig!!

Tijdens een economische crisis moeten mensen juist geld uitgeven, anders kom je er niet uit.
Ik heb mijn best gedaan, voor zowel de Duitse als Nederlandse.

En de honden hebben een andere slaap plek gekregen :lol:
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Zweihaak zei:
Vandaag weer post, aangezien ze in Duitsland bij Gerschwitz het Centrotec programma voor bijna de helft verkopen, dan de voor de prijzen die hier normaal zijn.

Ik heb net een matige ervaring met Gerschwitz gehad, de accessoire systainer voor de carvex gekocht ook omdat die daar veel goedkoper is, samen met nog andere kleine zaken. Toen hij aankwam was de centreerpin van de cirkel snijder loos en nergens te bespeuren. Even naar ze gemaild om te horen dat het niet mogelijk was want hij had het persoonlijk verpakt en gecontroleerd. Ik nog even alles nagezien en niets gevonden, opnieuw gemaild en weer hetzelfde gehoord.
Het gaat nu maar om een belachelijke pin die toch wel een 5 tal euros kost, zonder de welke ik de cirkelsnijder niet juist kan gebruiken. Maar het is vooral een kwestie van principe.

Een week daarvoor had ik bij Klaus Zeibig de centrotec installer kit gekocht, daar was de extra lange bit houder er niet bij, even gemaild en kreeg geen antwoord, een paar dagen later kwam een pakket aan met het nieuwe onderdeel.
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Hoe heb je dat betaald, per bank of via paypal?
Ik doe alle buitenlandse transacties via paypal, juist om die reden.

Mocht je dit via paypal hebben betaald, kun je misschien aanspraak maken op hun aankoopbescherming?
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Te warm om wat te doen?? Wat moet ik hier dan, het is zelf 's nachts nog 29 graden :D '
We mooie spullen zweihaak! Kun je de oude en nieuwe systainers door elkaar gebruiken, of moet je nu al je oude gereedschap ook opnieuw aanschaffen ivm de systainers. Je moest ook al zo ook al zo'n teleurstelling verwerken vanwege de stompe zaagbladen op de oude invalzagen :) .

jaap
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
@Benchworks,
dan als hun contact faalt, zou je een klacht in kunnen dienen bij paypal, ze hebben nl niet geleverd wat je betaald hebt, en je heb er contact met hun overgehad, tja 5,- euro, gaat om het idee vind ik.
En ja, je leert een bedrijf en hun service pas kennen als je problemen hebt met een product.
Jaren lang ergens wat kopen en vriendelijk doen als je betaald is geen klantvriendelijkheid :p

@ Jaap
Die warmte overgang is gewoon te groot, 14 graden 5 dagen later 29.

Nou om eerlijk te zijn, op 3 na heb ik alle oude systainers al vervangen door die nieuwe.
Sommige oude van voor 2002, daar zijn de sluitpunten van versleten.
En eentje is inmiddels beige door verkleuring dat kan natuurlijk niet.

De ATF55 is van 1997, en is op, maakt het geluid van een straaljager. En de TS55 (2007) doet ook raar, en het mooie is dat ze beide bij de zelfde zaak in Groningen zijn verkocht en die haalden de registratie kaarten er altijd uit en stuurden die zelf op, en om onbekende reden zijn de machines nu niet bekent bij Festool als mij eigendom. Sterker nog die ATF55 staat om onbekende reden op naam van een ander??
Ik heb van beide machines de aankoopbonnen die wel op mijn naam staan.
De twee machines zijn een paar jaar gebruikt bij grote verbouwingen en hebben hun diensten meer dan bewezen.

De vrouw vind mijn gereedschap aankopen nooit een probleem, echter ze steld als voorwaarde dat ik niet meer naar die ene zaak ga :p
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.