Te Koop! Taxus baccata boomstam. 1000 kilo. 2.50m hoog, 3.80m omtrek. Zaandam. Stuur mij een berichtje voor meer foto's en informatie

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.595
541
Steenbergen, Noord Brabant
Leuke stam. Maar graag wat aanvullende info, zoals: te koop of gevraagd? Indien te koop: vraagprijs? En lokatie? Ook wel handig. Alleen het plaatje zegt niet zo veel.....
 

rik

Post veel
8 nov 2010
768
142
En de vraagprijs? Daar is al 2x naar gevraagd - en hij is verplicht...
zal wel niet gegeven worden omdat er astronomische bedragen worden gevraagd voor Taxus van deze afmetingen.... een forum met voornamelijk hobbyisten is een leuke plek om over deze boom te bomen, maar serieuze kopers? Taxus is denk ik iets van 4500,- per kuub KD. aangezien dit een nogal bijzonder exemplaar is zal er wel iets van 2000,- voor worden gevraagd. Wat denken jullie qua vraagprijs?
 

rik

Post veel
8 nov 2010
768
142
Alleen de onderste 1/3 lijkt één stam, de rest lijken takken. Dat zou voor mij een grote invloed op de prijs hebben...
helemaal eens, toch denk ik dat er bijzondere prijzen gevraagd zullen worden....en waarom? omdat het extra waardevol is? of omdat het gewoon schaars is?
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.451
397
Dordrecht
Schaars maakt waardevol.
Maar 2000 euro voor een grotendeels uit takken bestaande stam die nogal lastig is in staat, vervoer en zagen is niet realistisch. Ik ben dus heel nieuwsgierig naar de vraagprijs.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.259
310
Heelsum
En een belangrijke vraag...... wat moet je ermee..... je kunt er vast wat leuke dingen mee doen maar de vorm is nogal grillig dus een enorm pak verlies als je er iets mee wilt doen. Ik denk zelf aan iets meer dan brandhout.
 

OntHout

Actieve deelnemer
7 jun 2011
185
32
Wolfheze
www.onthout.nl
Lijkt me wel een mooie stam voor een kunstenaar of een carver. Een paar honderd euro moet hij wel kunnen opleveren maar meer ook niet denk ik, maar goed, maar misschien vind je iemand die er echt naar opzoek is.
Kunnen we wel ophouden met allemaal te roepen dat de vraagprijs en locatie verplicht is. 1x lijkt me wel genoeg en misschien is het verstandig op bij zo'n mooie stam die je amper ziet vooral de vraagprijs even te laten zitten?
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.451
397
Dordrecht
Lijkt me wel een mooie stam voor een kunstenaar of een carver. Een paar honderd euro moet hij wel kunnen opleveren maar meer ook niet denk ik, maar goed, maar misschien vind je iemand die er echt naar opzoek is.
Kunnen we wel ophouden met allemaal te roepen dat de vraagprijs en locatie verplicht is. 1x lijkt me wel genoeg en misschien is het verstandig op bij zo'n mooie stam die je amper ziet vooral de vraagprijs even te laten zitten?
Nee, regels gelden voor iedereen, lijkt me niet zo moeilijk toch?
Prijsidee lijkt me wel realistischer, het is echt niet waardeloos.
 
  • Leuk
Waarderingen: Scheppie

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Nee, regels gelden voor iedereen, lijkt me niet zo moeilijk toch?
Prijsidee lijkt me wel realistischer, het is echt niet waardeloos.
Prijs en locatie is inderdaad verplicht, maar moeten we dat dan echt 4 keer achter elkaar roepen? 1x dekt de lading toch wel? Tegenwoordig komt het steeds meer voor dat je eerst door een hele reeks reacties moet heenploegen van de wannabe-moderatoren voordat je bij de relevante info komt. Ik vind persoonlijk die ontwikkeling minder prettig dan het feit dat er in de eerste plaats onvolledige advertenties worden geplaatst.

Neemt niet weg dat ik ook wel benieuwd ben naar de marktwaarde van dat stuk hout. :)
 

vanboomtotbeeld

Actieve deelnemer
17 apr 2018
214
17
Hengelo Gld
www.vanboomtotbeeld.nl
inderdaad een mooi stuk voor een sculptuur! Zou iets zijn voor Will Schropp. mij iets te groot, en nogal zwaar voor vervoer van Zaandam naar Hengelo Gld. Wel schitterend mooi, hard en zwaar hout!
Heb vorig jaar een behoorlijk groot stuk cadeau gekregen van de beheerder van een Kasteel hier in de buurt, en tot nu toe weet ik nog niet wat het gaat worden.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.451
397
Dordrecht
Prijs en locatie is inderdaad verplicht, maar moeten we dat dan echt 4 keer achter elkaar roepen? 1x dekt de lading toch wel? Tegenwoordig komt het steeds meer voor dat je eerst door een hele reeks reacties moet heenploegen van de wannabe-moderatoren voordat je bij de relevante info komt. Ik vind persoonlijk die ontwikkeling minder prettig dan het feit dat er in de eerste plaats onvolledige advertenties worden geplaatst.

Neemt niet weg dat ik ook wel benieuwd ben naar de marktwaarde van dat stuk hout. :)
Ik denk dat het aantal reacties vooral komt omdat de regels tegenwoordig behoorlijk vaak met voeten worden getreden. Wat korter modereren door de niet-wannabe's zou kunnen helpen, maar daar moet wel tijd voor zijn natuurlijk....
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.259
310
Heelsum
Ik denk dat het aantal reacties vooral komt omdat de regels tegenwoordig behoorlijk vaak met voeten worden getreden. Wat korter modereren door de niet-wannabe's zou kunnen helpen, maar daar moet wel tijd voor zijn natuurlijk....
en blijkbaar is er toch een behoefte aan de informatie die verplicht is...... dus dan is het niet gek dat daar op word toegezien zonder er een hetze van te maken...
 
  • Leuk
Waarderingen: Emilio

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.