[Te koop] Scheppach HM1 vlakvankdiktebank met langgatboor en schuurschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Te koop: Scheppach HM1 vlakvankdiktebank met langgatboor en schuurschijf

Mijn vader wil een compactere vlakvandiktebank, vandaar dat ik zijn Scheppach verkoop. Deze Scheppach HM1 is een mooie en complete vlakvandiktebank. Vaak mist bij een HM1 de spaanderkap of de bescherming boven de messen. Maar hier zijn beiden aanwezig. De spaanderkap is voorzien van een 100mm aansluiting voor de afzuiging. De set komt met een langgatboorinstallatie, een tiental langgatboren, boorkop, boorsleutel en speciale tang om de boorkop vast te zetten. De boorkop is een kwaliteitskop van Rohm. De maximale schaaf breedte is 26 cm en de maximale dikte door de vandiktebank is 160 mm. Het vermogen is 1,5 KW en de motor is 230V. De set komt met 4 sets schaafmessen. De HM1 staat op een eigen gemaakt onderstel met grote wielen, waardoor deze gemakkelijk te verplaatsen is.

Deze set is helemaal schoongemaakt, gesmeerd en afgesteld en daarmee klaar voor gebruik. Alle roest is van de machine gehaald en is in beschermende olie gezet. Alle bewegende delen zijn gemeerd en lopen soepel. De tafels zijn recht en zonder beschadigingen. De langsgeleider is recht en haaks afgesteld. De riemen zijn nog in orde. De missende knoppen zijn vervangen. Het plastic kapje boven de riemen is in mindere staat.

Technische specificaties:
Schaafbreedte: 260 mm
Breedte vandiktebank: 250 mm
Hoogte vlakbank:160 mm
Gecombineerde lengte tafels: 800 mm
Vermogen: 1,5 kW (230V)

De set staat in Maastricht en de vraagprijs is €700.

IMG_8351.jpeg

IMG_8352.jpeg

IMG_8354.jpeg

IMG_8356.jpeg

IMG_8357.jpegIMG_8358.jpeg

IMG_8359.jpeg

IMG_8360.jpeg

IMG_8363.jpegIMG_8348.jpeg
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
916
318
Ik zou hem wel willen alleen al omdat het zo te zien een niet nieuwe maar wel goede machine is. Helaas is mijn werkplaats niet oneindig groot.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Het is inderdaad een fijne machine. Niet de allerbeste, maar daar is de prijs ook naar. En werkplaatsen zijn altijd te klein ;)
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
916
318
Tja, afkortzaag, lintzaag, stationaire bandschuurmachine, radiaalzaag, tafelzaag, t is vol...:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.