Te koop: Ratrig Killerbee 1075

Bast-hout

Actieve deelnemer
28 dec 2020
199
94
Milsbeek
www.bast-hout.nl
1681824135115.png1681824112209.png1681824172583.png

Ik heb deze uitstekend werkende Ratrig Killerbee 1075 in de zomer van 2022 in elkaar gezet en in gebruik genomen.
Sindsdien heb ik er veel plezier aan beleefd en mijn kennis en feedback volop gedeeld op woodworking en mijn eigen Ratrig info pagina.
Hierdoor ben ik met Ratrig in contact gekomen en heb ik de opvolger (RatRig Stronghold ONE) helpen beta-testen.

De Ratrig Killerbee 1075 heeft een werkgebied van X: 530 Y: 740, Z:120 mm; Een prima formaat voor een kleine tot gemiddelde werkplaats of schuur.
Omvang van de complete bouw ca 90cm x 115cm x 55cm

Build specs:

Extra's tov de Ratrig specs:
  • Needle roller thrust bearings ipv ballbearing thrust bearings
  • Z - independent dust shoe (eigen ontwerp ; 50mm slangaansluiting)
  • Y as covers tegen stof
  • Spoilboardmontage te kiezen op frame of op tafel voor meer Z hoogte
  • Extra extrusies zodat de Y-as op de tafel rust ipv hangt op de uiteinden
  • 4e limitswitch (voor de 2e Y as)
  • Spindle mount voor de Kress/AMB spindles.
  • Kress/AMB extra spindle clamp (eigen ontwerp 3D print)
  • Verbeterde 3D printed limitswitch mounts

De volgende onderdelen zijn niet inbegrepen:
  • Spoilboard, rails en klemmen (Zit bij de Ratrig bouwpakketten uberhaupt niet inbegrepen)
  • Spindle; (Er zit een mount bij voor de Kress/AMB spindles, maar je kan er ook bijv een reguliere makita frees op zetten mits je die mount elders koopt)
  • Controller (Werkt prima met een Mach3 of een blackbox (v4 of x32) controller
Ongemonteerd (exclusief de hierboven genoemde spindle en controller en exclusief de exras) is de nieuwprijs ca €1200

Mijn vraagprijs is €800, (bieden in pb mag)
Te groot om op te sturen, dus afhalen in Milsbeek (Net onder Nijmegen)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.