Hans enorm bedankt voor de extra info en had de machine graag over genomen maar ben toch bang dat het te krap is in mijn werkplaats.
Succes met de verkoop van deze mooie machine
Op de hammer K3 winner die ik heb zit een as voor groeven frezen (dado stack). Mij is toen verteld dat achteraf inbouwen een hele dure operatie is.
Copy/paste site Gelder:
Elke Hammer paneelzaag kan optioneel af fabriek voorbereid worden voor het gebruik van speciale verstelbare sleufgereedschappen. Het verstelbare sleufgereedschap wordt op de paneelzaagas gemonteerd en maakt in de breedte verstelbare groef-, pen- en sleufbewerkingen tussen 8 en 19,5 mm mogelijk.
De groef frezen kunnen door felder geleverd worden.
![]()
Verstelbare groeffrees voor cirkelzagen | Koop nu in de Felder Group Shop
Verstelbare groeffrees voor cirkelzagen Online bestellen in de Felder Online Shop. Blader door ons uitgebreide assortiment. Winkel nu.www.felder-group.com
Bij mijn machine zit een extra (andere) asmoer om de groeffrezen vast te zetten. Dus anders dan voor gewone zaagbladen. Daar kan je het aan herkennen.
Maar FELDER kan wellicht aan het serienummer de af fabriek opties zien.
Hi Hans,Hallo, bij mij staat de machine ook gewoon in de garage en in rust heb er geen oplegtafel met aanslag opzitten. Maar als de oplegtafel met aanslag er wel op zit kan ik er nog steeds omheen. (Dit als je niet zoals ik overal spullen neerzet) De machine zelf is, vanaf de muur op de foto 143 cm. en mijn garage is tussen de muren 293 cm.
Wat denk ik wel een oplossing zou kunnen zijn is als je de aluminium aanslag inkort en er dan de aanslag-verlenger in monteerd. De machine is dan ca. 234 cm. breed in totaal maar je kunt de aaanslag-verlenger dan uitschuiven naar wat nodig is. Enige is dan dat je een andere liniaal op de verlenger moet monteren om de juiste afstand weer te geven. Lastig uitleggen zo maar ik hoop dat het enigzins duidelijk is wat ik bedoel.
M.vr.gr.
Hans
Had nog met felder contact gehad en je kan blijkbaar makkelijk zien of al al een dado zaag in kan.
Hierbij een foto van hoe de voorbereiding eruitziet.
Er kunnen dan 2 flenzen van de as worden afgehaald. (Dit moet omdat je anders in de roltafel gaat zagen)
Dus als dit bij jou er niet in zit kan je nu geen dado zaag plaatsen.
Achteraf inbouw via Felder kost 1200 euro onder ze blijkbaar de hele as moeten vervangen/ aanpassen.
Dacht deel deze info iig ter lering en vermaak