Te koop: 9 groot formaat zaaglinten

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.579
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Ik kreeg bij mijn lintzaag een hele zwik linten. Helaas blijken na onderzoek (ik heb ze allemaal geprobeerd) 9 ervan helemaal niet op mijn zaag te passen.

Daarom heb ik ze allemaal geinventoriseerd zo goed ik kan en bied ik ze hier te koop aan, dat een andere houtsnuiver er lol van kan hebben.

20220806_193323.jpg

Alle lintbreedtes zijn gemeten van rug tot tandpunt en bij het bepalen van de TPI heb ik steeds van tandpunt tot tandpunt geteld, als ik een halve tand tel kwam ik dus halverwege de volgende punt uit. Dan, van links naar rechts genoemd:

39mm breed, 3.5tpi
27mm breed, 3.5tpi
22mm breed, 4.5tpi
18mm breed, hiervan heb ik er 3 stuks in 4tpi, 4.5tpi en een 4tpi met een andere tandzetting (zie de tweede foto hieronder, derde link van links)
14mm breed, 5tpi
13mm breed, hier 2 stuks van in 4tpi en 4.5tpi

20220806_193328.jpg20220806_193336.jpg

voorzover bekeken zijn ze vrij van knikken.

Nu, de lengte: Ik heb er eentje gemeten (want dat is nogal een rotklus), namelijk de (op het oog) kortste bij het passen op mijn eigen lintzaag, en die heb ik bepaald op een lengte van 474 centimeter. De rest zit daar dus rondom of iets boven.

Prijs: Ik roep zo even (omdat dat volgens mij moet) 5 euro per lint maar eerlijk, ik heb er niks aan, zolang ze bij een liefhebber terecht komen is het al snel goed. Ruilen tegen mooi hout of gereedschap is ook welkom. Af te halen in de omgeving van Emmen, Drenthe. Opsturen is eventueel ook mogelijk, word wel een groot pakket.
 
Laatst bewerkt:

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.201
564
Hou er 1 achter. Als ze morgen worden opgehaald, bedenk je overmorgen dat het ook wel leuk was geweest om zelf een spanzaag te maken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.