(Te koop) 3D geprinte bithouders

knikkerkoning

Actieve deelnemer
14 jun 2019
198
47
Heerenveen
Goedenavond allemaal,

Sinds kort in het bezit van een 3D printer. Daarmee heb ik onder andere een bithouder (voor 6 bitjes) voor op een Makita LXT (boor)machine geprint. Geprint in blauw of zwart). Erg stevig en handig in gebruik.

Ook als het bitje net niet helemaal in de houder vastzit, valt ie er niet uit met rennen, schudden en misschien vliegen. Maar dat laatste heb ik niet geprobeerd.

Ik ben vast niet de enige met deze machines en voor wie dit handig is. Daarom bied ik ze aan voor 5 euro exclusief verzendkosten. Interesse? Laat het ff weten.

De foto's deel ik even via Google Drive, want ze zijn te groot om te uploaden.

 
  • Leuk
Waarderingen: bakkiet

Joost Kok

Hout met mogelijkheden
25 jan 2019
316
117
Eemnes
Heb geen Mikita maar kom graag even een uitsmijter bij je eten. Ziet er goed uit. Zowel bithouder als lunch. 😉
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.120
1.942
Klein-Brabant, Vlaanderen
mooi idee
heb geen makita, maar een dewalt 18V mét hetzelfde probleem
die heeft wel aan de zijkant een magnetisch vlak waarop je de bitjes kan 'plaatsen', maar bij het minste tegen iets aan schuren ben je de bitjes zo kwijt
is de zijde aan de kant van de machine vlak ?
hoe groot is dat ?
dan zou ik het op de dewalt kunnen plakken
alhoewel, blauw past niet bij de kleuren van dewalt
heb je ze ook in geel(/zwart) ? ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: renekooijman en MerkiMac

knikkerkoning

Actieve deelnemer
14 jun 2019
198
47
Heerenveen
Heb geen Mikita maar kom graag even een uitsmijter bij je eten. Ziet er goed uit. Zowel bithouder als lunch. 😉

Haha, scheisse. Thanks, ik heb de foto verwijderd ;) Uitsmijter smaakte ook erg goed moet ik zeggen, en de bithouder werkt ook goed ;)


Leuk! Ik wil er wel drie! Ik denk wel in het zwart graag :) heb je daar ook een foto van?

Prima! Dat kan geregeld worden :)

Ik heb deze nog niet in het zwart geprint, maar voor een indruk van de kleur heb ik twee foto's toegevoegd van een beweegbare speelgoed dinosaurus die ik heb gemaakt. Laat maar even weten wat je ervan vindt! Probeer ik vandaag nog even een zwarte te printen, dan weet je helemaal goed hoe die eruit ziet. Maar ik ben pas laat thuis.

Aan welke kant moet de houder komen? Rechts of links op de machine. Je kunt de bithouder vanwege het ontwerp van de boormachine niet op beide kanten zetten namelijk.


mooi idee
heb geen makita, maar een dewalt 18V mét hetzelfde probleem
die heeft wel aan de zijkant een magnetisch vlak waarop je de bitjes kan 'plaatsen', maar bij het minste tegen iets aan schuren ben je de bitjes zo kwijt
is de zijde aan de kant van de machine vlak ?
hoe groot is dat ?
dan zou ik het op de dewalt kunnen plakken
alhoewel, blauw past niet bij de kleuren van dewalt
heb je ze ook in geel(/zwart) ? ;)

Dat moet ook wel lukken, maar dan moet ik even een ontwerp maken of aanpassen. Geel heb ik (helaas) niet. Thuisfront had voorkeur voor andere kleuren haha, zwart heb ik wel ;) Bij voldoende belangstelling kan ik altijd geel inkopen uiteraard.

Ik kom er zsm op terug met een afbeelding!

Edit: De zijde is niet helemaal vlakt, maar volgt de ronding van de makita boormachine. Bij de schroef is die dus iets breder dan waar de bitjes komen, en aan de bovenkant zit een klein randje zodat ie ook mooi over de uitstekende lijn klemt.

Welk type heb je precies? Zoek ik er ff wat foto's bij. Ontwerp moet wel passen natuurlijk.



Mocht iemand nog behoefte hebben aan iets anders wat ik misschien kan printen, shoot. Misschien heb ik er zelf ook wel iets aan haha (of anderen).
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: bakkiet

bakkiet

Actieve deelnemer
25 aug 2018
90
22
Dordrecht
Prima! Dat kan geregeld worden :)

Ik heb deze nog niet in het zwart geprint, maar voor een indruk van de kleur heb ik twee foto's toegevoegd van een beweegbare speelgoed dinosaurus die ik heb gemaakt. Laat maar even weten wat je ervan vindt! Probeer ik vandaag nog even een zwarte te printen, dan weet je helemaal goed hoe die eruit ziet. Maar ik ben pas laat thuis.

Aan welke kant moet de houder komen? Rechts of links op de machine. Je kunt de bithouder vanwege het ontwerp van de boormachine niet op beide kanten zetten namelijk.

Ow maar die zwarte zijn prima! Dan graag allemaal zwart, eentje die je links kan monteren en twee die je rechts kan monteren. (y)
 

knikkerkoning

Actieve deelnemer
14 jun 2019
198
47
Heerenveen
Ik heb de verzendkosten even uitgezocht. Aangezien 1 bithouder ongeveer 7 gram is, vermoed ik het volgende:

Verzendkosten:

Nederland
Normale envelop met bubbelfolie
1 bithouder (0-20 gram) = 0,91
2 of meer waarschijnlijk (20 tot 50) = 1,82

België
Normale envelop met bubbelfolie
1 bithouder 1,50
2 of meer waarschijnlijk 3,00

Zodra ik meer heb geprint, weeg ik het even goed.

Ook heb ik de foto's van de zwarte Makita bithouder toegevoegd aan het album in de link. Zal morgen de OP even updaten met alle informatie.

Voor mij twee zwarte graag, ik moet nog even kijken voor welke kant ivm de broekriemclips. Hier getoond is de linker uitvoering neem ik aan?

De bithouder op de foto's is inderdaad de linker uitvoering (Gespiegeld van het ontwerp voor rechts). Laat maar even weten welke kant je wilt hebben. Stuur je een pb met je bestelling en je adres? Krijg je een tikkie van me.

Ow maar die zwarte zijn prima! Dan graag allemaal zwart, eentje die je links kan monteren en twee die je rechts kan monteren. (y)

Prima, zal ze morgen voor je printen! Wil je mij nog een PB'tje sturen met je adres en bestelling? Krijg jij ook een tikkie van me.

Ziet er prima uit!
Thanks!

blauw past niet echt bij het geel/zwart van dewalt
volledig zwart is prima
wat zijn de verzendingskosten voor be ?
je kan ze gelijk ook voor nl geven

Zie bovenaan deze post. Blauw past er inderdaad niet bij, zwart (met geel) is dan zeker mooier. Zoals ik eerder zei, ik zal kijken wat ik voor je kan betekenen qua ontwerp! Moet vast lukken. Heb je voor mij nog het typenummer?
 
  • Leuk
Waarderingen: bakkiet

knikkerkoning

Actieve deelnemer
14 jun 2019
198
47
Heerenveen
Voor een Milwaukee variant ben ik ook wel te porren....;)

Welke Milwaukee heb je?

blauw past niet echt bij het geel/zwart van dewalt
volledig zwart is prima
wat zijn de verzendingskosten voor be ?
je kan ze gelijk ook voor nl geven

Ik ben even bezig geweest met het aanpassen van een ontwerp van een andere bithouder, zodat ie misschien op een DeWalt past. Gebaseerd op wat ik hier zie (https://www.coolblue.nl/product/792038/dewalt-dcd777s2t-qw.html). Er lijkt wel een gat voor een bout oid te zitten, dus ben al een mooi eind op weg.

Klopt dit wat met jouw versie? Zal een voorbeeld uploaden in de drive als ik tijd heb.
 

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
@knikkerkoning

Ik heb de Milwaukee Fuel M18 Slagschroevendraaier en de Boorhamer die als set te koop zijn.

De riemclips zitten aan de linker kant.
 

Pierewaai

Actieve deelnemer
23 feb 2019
225
58
Mag ik 4 makita varianten? Blauw. 2 rechter en 2 linker. Thnx. Ik lees graag hoe je de betaling wilt.
 

knikkerkoning

Actieve deelnemer
14 jun 2019
198
47
Heerenveen
@knikkerkoning

Ik heb de Milwaukee Fuel M18 Slagschroevendraaier en de Boorhamer die als set te koop zijn.

De riemclips zitten aan de linker kant.

Ik ga morgen eens kijken! Je hoort van me.

Mag ik 4 makita varianten? Blauw. 2 rechter en 2 linker. Thnx. Ik lees graag hoe je de betaling wilt.

Dat mag zeker! Ik zal ze voor je printen. Je krijgt een tikkie van me via pb. Reageer je daar nog even op met je adres?
 

knikkerkoning

Actieve deelnemer
14 jun 2019
198
47
Heerenveen
@knikkerkoning

Ik heb de Milwaukee Fuel M18 Slagschroevendraaier en de Boorhamer die als set te koop zijn.

De riemclips zitten aan de linker kant.

Wil je eens in de drive link kijken? Ik heb een ontwerp toegevoegd! Bithouder voor vier bits is het. Eventueel is er ook nog mogelijk om een soort bithouder om de clip te schuiven , ik zag dat iemand anders het op die manier had opgelost.
blauw past niet echt bij het geel/zwart van dewalt
volledig zwart is prima
wat zijn de verzendingskosten voor be ?
je kan ze gelijk ook voor nl geven

Wil jij ook eens kijken in die drivelink? Ontwerp voor DeWalt toegevoegd.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.120
1.942
Klein-Brabant, Vlaanderen
Ik ben even bezig geweest met het aanpassen van een ontwerp van een andere bithouder, zodat ie misschien op een DeWalt past. Gebaseerd op wat ik hier zie (https://www.coolblue.nl/product/792038/dewalt-dcd777s2t-qw.html). Er lijkt wel een gat voor een bout oid te zitten
mijn dewalt is DCD785 type 10
minstens 5 jaar oud
er achter zoeken heeft geen zin
die op coolblue, waarnaar je verwijst, lijkt er sterk op
ik verdenk dewalt - evenals andere merken - er van dat ze om de haverklap machines met andere nrs uitbrengen
wezenlijk niet verschillend
wel verwarrend voor de klanten, die daardoor moeilijk (prijs)vergelijkingen kunnen maken
jouw ontwerp ziet er goed uit (kopie hier onder)
over de afmetingen kan ik me niet uitspreken
het doel van de verdikking aan het vooreinde snap ik niet

1591554010478.png

aan beide zijden van de machine is dit het beschikbare vlak
10 x 45 mm

1591553628346.png

de magnetische houder (foto hier onder) zit daar met een schroef op
het beschikbare vlak op de houder is eveneens 10 x 45 mm
maar de houder heeft opstaande randen, zodat het niet mogelijk is om daar iets op te bevestigen dat groter dan 10 x 45 mm is
maw jouw bithouder komt best rechtstreeks op de machine
dat maakt het ontwerp ook eenvoudiger

samengevat:
- vlakke achterkant passend op 10 x 45 mm
- schroefgat (of plaats er voor, want dat kan ik zelf boren - desnoods offer ik 1 bitgat op door de schroef daar in te zetten) in het midden op max 8 mm van de onderzijde (20 => 20,8 cm - zie foto hier onder)

in ieder geval is het aangewezen dat ik de bithouder niet enkel schroef maar ook lijm

1591554401180.png 1591555104209.png

als je bij de post de verzendingskosten met bubbelfolie nagevraagd hebt, dan zal het wel zo zijn
ik dacht dat dit wegens de dikte geen standaardverzending zou zijn, dus had ik me aan 2 eenheden verwacht
1 eenheid postzegels kost tegenwoordig 95 cent denk ik
x 2 = 1,80 euro

proficiat met jouw initiatief !
 

knikkerkoning

Actieve deelnemer
14 jun 2019
198
47
Heerenveen
mijn dewalt is DCD785 type 10
minstens 5 jaar oud
er achter zoeken heeft geen zin
die op coolblue, waarnaar je verwijst, lijkt er sterk op
ik verdenk dewalt - evenals andere merken - er van dat ze om de haverklap machines met andere nrs uitbrengen
wezenlijk niet verschillend
wel verwarrend voor de klanten, die daardoor moeilijk (prijs)vergelijkingen kunnen maken
jouw ontwerp ziet er goed uit (kopie hier onder)
over de afmetingen kan ik me niet uitspreken
het doel van de verdikking aan het vooreinde snap ik niet

Bekijk bijlage 87555

aan beide zijden van de machine is dit het beschikbare vlak
10 x 45 mm

Bekijk bijlage 87554

de magnetische houder (foto hier onder) zit daar met een schroef op
het beschikbare vlak op de houder is eveneens 10 x 45 mm
maar de houder heeft opstaande randen, zodat het niet mogelijk is om daar iets op te bevestigen dat groter dan 10 x 45 mm is
maw jouw bithouder komt best rechtstreeks op de machine
dat maakt het ontwerp ook eenvoudiger

samengevat:
- vlakke achterkant passend op 10 x 45 mm
- schroefgat (of plaats er voor, want dat kan ik zelf boren - desnoods offer ik 1 bitgat op door de schroef daar in te zetten) in het midden op max 8 mm van de onderzijde (20 => 20,8 cm - zie foto hier onder)

in ieder geval is het aangewezen dat ik de bithouder niet enkel schroef maar ook lijm

Bekijk bijlage 87556 Bekijk bijlage 87557

als je bij de post de verzendingskosten met bubbelfolie nagevraagd hebt, dan zal het wel zo zijn
ik dacht dat dit wegens de dikte geen standaardverzending zou zijn, dus had ik me aan 2 eenheden verwacht
1 eenheid postzegels kost tegenwoordig 95 cent denk ik
x 2 = 1,80 euro

proficiat met jouw initiatief !

Allereerst, dank ;)

Die verdikking biedt ruimte voor 2 langere bits. Denk dat ie hierdoor niet in een envelop past, dus misschien handiger om eraf te halen. Want denk dat het eerlijk gezegd weinig toevoegt aan de functionaliteit. Of je moet pakketpost niet erg vinden.

Wat betreft de verzendkosten: dit zijn de verzendkosten op basis van gewicht, zoals ze op de website van Postnl staan. Dus die moeten vast kloppen :) de Makita bithouders passen sowieso in de envelop qua dikte (BakkieT heeft er al drie ontvangen).

Voor de DeWalt zal ik de maten nog even checken met jouw metingen, thanks daarvoor! Er zit al een schroefgat in + twee haakjes die daar boven het schroefgat komen. Zie ook de andere foto's, er staan drie van het DeWalt ontwerp op.
Oeps, oja.

Doe mij maar 2x rechter uitvoering alsjeblieft. Ik zal een pb sturen met m’n gegevens.

Bedankt, zal zo even reageren!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.