Taxus holle vorm

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.877
1.185
Emst
Afgelopen week bij Ronald Kanne een cursus holle vormen gedaan.
Had een stammetje Taxus van 35 X 35cm.
Ik had hem thuis al de buitenkant een beetje rond gemaakt.
Op de 2e dag heb ik hem bij Ronald afgemaakt.
Eerst een groot gat in geboord en daarna met een beitel met spaanbegrenzer helemaal uitgehold en dankzij een handvat van een meter ging dat goed.
Er is een wanddikte van ongeveer 2cm en een inwendige diepte van 22cm.
Geschuurd tot korrel 240 en is nu in de impregneerolie gezet en maandag gaat hij in de verbeterde houtolie
De onderkant heb ik de voet rond gedraaid, dit op advies van Ronald, dit is erg goed uitgevallen.

IMGP9037.jpg

IMGP9038.jpg

IMGP9039.jpg

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.430
850
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Op de eerste foto lijkt het stuk tussen de grootste diameter en de bovenkant een vrij recht stuk te bevatten, net zoals de bovenkant plotseling recht lijkt te zijn.

Geneuzel op hoog niveau, maar dat is wel het eerste wat ik zie, helaas. De vorm is voor mij niet harmonieus. Of de foto vertekent het, dat kan natuurlijk ook.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.982
3.807
Gaanderen
Ik moet me bij Jurriaan aansluiten. Dit uithollen is al een proeve van bekwaamheid. Het eerste wat ik dacht dat het een halloweenvorm was. Nee, de vorm staat op zijn kop. Zoals ik het nu op de foto kan bekijken is het niet mijn vorm.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.