Tafelzaag TKS 80 hoogte zaagblad instellen

Raymond Bolk

Nieuw lid
17 apr 2022
10
1
Hoevelaken
Vandaag mijn Festool tafelzaag TKS 80 uitgepakt. De draaiknop om de hoogte van het zaagblad in te stellen zit vast. Naar voren trekken dan kan ik de schuinte instellen. Ik kan met geen mogelijkheid de knop draaien waardoor de hoogte verandert. Heeft iemand de tip voor mij?
Raymond Bolk Hoevelaken
 

StefanV

Actieve deelnemer
Gefeliciteerd met de aankoop van deze mooie machine, daar ga je veel zaagplezier van hebben!

Er zit bij de machine achterin een transportpen als deze geleverd word, is deze er uit, want ik dacht dat deze de hoogte verstelling blokkeert. En die pen zou er voor kunnen zorgen dat je de knop niet kan verdraaien
 

Raymond Bolk

Nieuw lid
17 apr 2022
10
1
Hoevelaken
Gefeliciteerd met de aankoop van deze mooie machine, daar ga je veel zaagplezier van hebben!

Er zit bij de machine achterin een transportpen als deze geleverd word, is deze er uit, want ik dacht dat deze de hoogte verstelling blokkeert. En die pen zou er voor kunnen zorgen dat je de knop niet kan verdraaien
Dank je, de transportpen lag los in de doos en is er dus uit.
 

Raymond Bolk

Nieuw lid
17 apr 2022
10
1
Hoevelaken
vooreerst . . . welkom als splinternieuw lid met jouw splinternieuwe machine

zit er een blokkeringsmechanisme op ?
wat zegt de handleiding ?
Blokkeringspen lag los in de doos, handleiding zegt niets over verstellen hoogte (ook niet als het niet werkt). Op internet gezocht en dan laat men zien dat de hoogte zo fijn in te regelen is met de draaiknop maar helaas, deze zit juist erg vast
 

AtelierHQ

Actieve deelnemer
8 jul 2019
137
63
Opwijk
Als die pen los in de doos lag is er misschien iets afgebroken en geblokkeerd.
Heb je de behuizing al opengemaakt om te zien of er iets vast zit? Deurtje aan de rechterkant, waar de 2 moersleutels zitten.
 

Raymond Bolk

Nieuw lid
17 apr 2022
10
1
Hoevelaken
Als die pen los in de doos lag is er misschien iets afgebroken en geblokkeerd.
Heb je de behuizing al opengemaakt om te zien of er iets vast zit? Deurtje aan de rechterkant, waar de 2 moersleutels zitten.
Dank je, hoopvol gekeken maar er is niets afgebroken ..........
 

Bijlagen

  • IMG_3850.jpg
    IMG_3850.jpg
    45,5 KB · Weergaven: 46
  • IMG_3851.jpg
    IMG_3851.jpg
    33,2 KB · Weergaven: 45

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.173
869
Ulvenhout
Ik zou morgen even bellen met Festool. Dat is wel 1 van de voordelen van Festool, je krijgt zo een van de monteurs aan de lijn die je verder kan helpen. Klinkt een beetje als een flauwe oplossing, maar ik denk dat je zo het snelst geholpen bent.
 

AtelierHQ

Actieve deelnemer
8 jul 2019
137
63
Opwijk
Ik ben nog snel even gaan kijken en die bus zit bij mij ook vast.
Ik heb wel een foto gemaakt van as waaraan de knop zit om op en neer te gaan. Daar zit een pen door om de eindstanden te begrenzen, misschien zit die niet goed.
20220418_220016.jpg
En anders toch maar even festool bellen zoals Musicus al zei.
 

Raymond Bolk

Nieuw lid
17 apr 2022
10
1
Hoevelaken
Ik zou morgen even bellen met Festool. Dat is wel 1 van de voordelen van Festool, je krijgt zo een van de monteurs aan de lijn die je verder kan helpen. Klinkt een beetje als een flauwe oplossing, maar ik denk dat je zo het snelst geholpen bent.
Zeker geen flauwe oplossing, ze komen vrijdag! Dank je
 
  • Leuk
Waarderingen: Musicus

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.