Tafelzaag kiezen

catalin

Nieuw lid
13 okt 2021
18
4
Purmerend
Hallo allemaal,

Help me alsjeblieft mijn volgende (en eerste) tafelzaag te kiezen.

Ik heb grofweg twee opties:

1e optie: "contractor table saw"
Hier denk ik aan te kiezen tussen:
1a: DeWalt DWE 7492
1b: Triton TWX7-systeem (hier ben ik blij met de gedachte dat ik ook de routertafelverlenging kan later kopen)

2e optie: cabinet table saw from HBM
2a: HBM2200
2b: HBM600
Wat is jouw ervaring met hun tafelzagen? Omdat mijn ervaring met hun klemmen niet goed is. Ik weet niet of ze goed gereedschap of slecht gereedschap in het algemeen bouwen, maar ik ben zeker benieuwd naar deze 2 tafelzagen. Zijn ze echt professioneel, zoals ze adverteren?

Als extra informatie heb ik de neiging om iets uit de 1e optie te kiezen, omdat de ruimte in mijn schuur beperkt is. Ik overweeg de 2e optie, maar dit impliceert enkele aanpassingen in mijn schuur met een nieuwe betonnen vloer, dus ik zou dit vermijden.

Ik ben niet meer dan een hobbyist, dus mijn projecten zullen klein zijn en net zoveel als precies houtsnijden.

Alvast bedankt allemaal!
 

LukeB2530

Actieve deelnemer
15 jan 2021
107
111
64
Boechout (Prov. Antwerpen)

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.591
1.805
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Als je zulke kleine projecten doet en precisie belangrijker is dan formaat denk ik ook inderdaad niet dat de HBM iets gaat toevoegen. Het enige voordeel dat ik kan verzinnen dat hij al is 'ingebouwd' (dus hij komt met zijn eigen 'tafel/verhoging' als het ware) terwijl je een tafelzaag ofwel ergens op moet plaatsen of ergens in moet bouwen, al zul je daar vast ook een verhoging/standaard voor kunnen kopen lijkt me?
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
981
403
hilversum
Voor kleine projecten is een dewalt prima,
Ik heb zelf jaren gedaan met me dewalt.
Heb z'n verrijdbaar onderstel waar je poten kon uitklappen.
Ideaal om op te bergen als je hem even niet nodig hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: trigger

Sven0503

Nieuw lid
24 dec 2021
15
10
Deventer
Zeker de DeWalt.
Heb 'm afgelopen jaar ook aangekocht, en geen moment spijt van.
Heb vele merken vergeleken met deze type machines. ( Makita, Bosch, Dewalt ). En deze kwam ook voor mij het beste naar voren.

Handig dat ook de geleider naar de andere kant van het blad gezet kan worden op de rails, en als je de geleider klemt, fixeert hij ook goed stevig zodat het niet weg kan lopen.

Als ik dan een minpunt moet noemen vind ik hem wel wat lawaai geven, maarja... gehoorbescherming doe je toch op.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.