Tafeltje voor klein aquarium.

Remon-Hamberg

Actieve deelnemer
15 feb 2011
36
0
Hallo
ben nu 2 avondjes bezig geweest met een tafeltje.
Hij is nog niet af maar wou jullie toch wat foto's laten zien.
1260143539_5_1Xv8.jpeg

De werkplek , let niet op de troep :oops:

1260143504_5_t-uW.jpeg

1260143526_5_42hm.jpeg

Het tafeltje , de latjes zijn van eiken en de poten enz. zijn van vuren.
Helaas heb ik nog geen langgatboormachiene dus ik kon geen pengat gebruiken.

Groetjes Remon
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Hoi!

Je bent leuk bezig!

Een paar kleine dingen:
- Heb je hoek ijzeres gebruikt om het geheel te verstevigen? Ik snap dat je het gedaan hebt, maar dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn. Je moet de constructie zo maken dat je geen metaal nodig hebt! Als je tips nodig hebt dan roep maar!

-De schroefen zou je kunnen afdekken met houten proppen. Nog beter is het als je helemaal geen schroefen zou gebruiken.

- De tafel lijkt nogal smal en hoog, Als je er een aquarium op zet wordt deze erg top zwaar. Ik neem aan dat deze tegen een wand geplaatst wordt?

groeten
 

Remon-Hamberg

Actieve deelnemer
15 feb 2011
36
0
Surfie zei:
Voor pengat heb je toch niet persé een langgatboor nodig? Mijn eerste heb ik met hamer, zaag en beitel gemaakt.

Hallo , klopt dat kan wel maar i kzal eerlijk zeggen dat ik gewoon te lui ben om het met de hand te doen :oops:

TH0M zei:
Hoi!

Je bent leuk bezig!

Een paar kleine dingen:
- Heb je hoek ijzeres gebruikt om het geheel te verstevigen? Ik snap dat je het gedaan hebt, maar dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn. Je moet de constructie zo maken dat je geen metaal nodig hebt! Als je tips nodig hebt dan roep maar!

-De schroefen zou je kunnen afdekken met houten proppen. Nog beter is het als je helemaal geen schroefen zou gebruiken.

- De tafel lijkt nogal smal en hoog, Als je er een aquarium op zet wordt deze erg top zwaar. Ik neem aan dat deze tegen een wand geplaatst wordt?

groeten

Klopt dat heb ik uit hoekijzers gedaan omdat dit tafeltje tussen mn bed en de muur komt en je het toch niet weer ziet .


De schroeven ga ik inderdaad ook nog afdekken maar dat zullen jullie vanzelf zien :D

En inderdaad hij komt tegen de muur aan dus hij word wel stabiel ;)

Groetjes Remon
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
ik zou tussen het blad en aqurium wel piepschuim tussen doen gezien het glas anders gaat scheuren met alle gevolgen van dien.
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Hoi Remon,

Ik dacht dat dit meer een aanlooop was naar andere meubel projecten vandaar mijn tips. Maar als je eenmalig iets nodig hebt om je aquarium op te zetten, dan zou ik ook geen moeite doen!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.