Tafelpoten worden theelichthouders

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Van de buurvrouw een salontafel gekregen.
Van de poten heb ik theelichthouders gemaakt.
1 poot zoals het was, daarnaast de houders in volgorde van het draaien.
Zwarte lijn met een stuk ijzerdraad gemaakt, van te voren geen groef gemaakt.
Staalkabel moet nog geregeld worden

331nnt1.jpg
 

Haye Galama

Actieve deelnemer
18 feb 2012
136
0
Breukelen
Ik heb laatst ook een aantal tafelpoten weten te bemachtigen, met dat hout ben je er zeker van dat het is uitgewerkt :D

De houders zien er mooi uit, en ook mooi dat de brandlijn zo goed is gelukt zonder gleuf te draaien.
 

markvanzee

Actieve deelnemer
4 okt 2011
469
1
langerak
Haye Galama zei:
Ik heb laatst ook een aantal tafelpoten weten te bemachtigen, met dat hout ben je er zeker van dat het is uitgewerkt :D

De houders zien er mooi uit, en ook mooi dat de brandlijn zo goed is gelukt zonder gleuf te draaien.

vergis je niet, uitgewerkt hout bestaat niet ;)
 

Haye Galama

Actieve deelnemer
18 feb 2012
136
0
Breukelen
markvanzee zei:
Haye Galama zei:
Ik heb laatst ook een aantal tafelpoten weten te bemachtigen, met dat hout ben je er zeker van dat het is uitgewerkt :D

De houders zien er mooi uit, en ook mooi dat de brandlijn zo goed is gelukt zonder gleuf te draaien.

vergis je niet, uitgewerkt hout bestaat niet ;)

Nee, maar ik denk niet dat het zoveel werkt als vers hout.
of vergis ik me nou weer? :)
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Het werkt niet zoveel als vers hout, maar onder invloed van luchtvochtigheid blijft het altijd werken.
 

WR1944

Oud hout
Als het hout zover gedroogd is dat het in balans is met de omgeving werkt het al naar gelang de omgevings-vochtigheid verandert. Zou je het in een omgeving plaatsen met een constante vochtigheid dan is het hout stabiel. Ook het volledig afsluiten van het hout met een niet waterdoorlatende laag is een mogelijkheid. Maar in het dagelijkse leven zal het hout altijd enigszins werken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.