Ik ben inmiddels op het punt dat ik zelf in mijn schuur wil gaan vlakken en vandiktemaken en niet meer steeds wil wachten tot mijn opleidingsavond in de werkplaats.
Ik vrees dat ik in mijn schuur geen stationaire machine meer kan plaatsen dus ik ben me voor nu vooral aan het orienteren op tafelmodellen. En daar valt me iets op: in vdbanken is er behoorlijk wat keuze voor tafelmodellen, maar voor vlakbanken niet. Ik vind eigenlijk alleen de Exmac bij Baptist (die ik idd overweeg) en eentje bij Dictum die er wel heel erg op lijkt en waarvan ik begreep dat die waarschijnlijk minder goed is als de exmac. Maar ik vind dus niet meer opties. Ligt dat aan mij, of zijn die er niet? En waarom is dat?
Ook de prijsklasse verrast me dan een beetje. Aan de vlakbank sla ik dus minimaal zo'n 600/700 euro stuk. VDbanken zijn er wel goedkoper, ook nog van aardige merken. Maar kom ik weg met bijvoorbeeld 700 euro voor de vlakbank en 500 euro voor de VDbank, of is er dan sprake van een problematisch kwaliteitsverschil, waarmee de te goedkope VDbank de kwaliteit van het vlakwerk weer tenietdoet bijvoorbeeld?
ALs ik wil proberen om een verstandige koop te doen, maar tegelijk ook mijn budget in de smiezen wil houden... welk budget knijp ik dan eerder af, dat van de vlak- of van de vdbank?
Ik vrees dat ik in mijn schuur geen stationaire machine meer kan plaatsen dus ik ben me voor nu vooral aan het orienteren op tafelmodellen. En daar valt me iets op: in vdbanken is er behoorlijk wat keuze voor tafelmodellen, maar voor vlakbanken niet. Ik vind eigenlijk alleen de Exmac bij Baptist (die ik idd overweeg) en eentje bij Dictum die er wel heel erg op lijkt en waarvan ik begreep dat die waarschijnlijk minder goed is als de exmac. Maar ik vind dus niet meer opties. Ligt dat aan mij, of zijn die er niet? En waarom is dat?
Ook de prijsklasse verrast me dan een beetje. Aan de vlakbank sla ik dus minimaal zo'n 600/700 euro stuk. VDbanken zijn er wel goedkoper, ook nog van aardige merken. Maar kom ik weg met bijvoorbeeld 700 euro voor de vlakbank en 500 euro voor de VDbank, of is er dan sprake van een problematisch kwaliteitsverschil, waarmee de te goedkope VDbank de kwaliteit van het vlakwerk weer tenietdoet bijvoorbeeld?
ALs ik wil proberen om een verstandige koop te doen, maar tegelijk ook mijn budget in de smiezen wil houden... welk budget knijp ik dan eerder af, dat van de vlak- of van de vdbank?