Tafelblad van steigerplanken maken

Jonathan1986

Nieuw lid
18 mrt 2012
2
0
Hallo allemaal,

Nu ben ik op internet de volgende tafel tegengekomen en dit wil ik zelf gaan maken.

ta60ow.jpg


Het lijkt mij niet heel moeilijk om dit te maken. Het hoeft niet heel netjes, dat past ook wel bij zo'n tafel. Maar nu ben ik echt een leek op dit gebied en denk dat het redelijk makkelijk is, maar misschien valt dat in de praktijk wel heel erg tegen. Mijn idee was om de steigerplanken aan de zijkant zo goed mogelijk af te vlakken, zodat de ruimte tussen de planken minimaal blijft. Ze daarna onderling te verbinden met een aantal dwarslatten aan de onderzijde van de tafel. Dit geheel zal bovenop de schragen bevestigd worden.

Is dit een haalbaar plan en hebben jullie nog evt. tips of aanvullingen?
 

doener

Actieve deelnemer
22 dec 2011
53
0
Eindhoven
Volgens mij goed te doen. De schragen komen volgens bij bij Ikea vandaan.
Als je aan de onderkant aan weerszijden van de schragen de latten maakt die het blad bij elkaar houdt kan het geen kant op!
 

Jonathan1986

Nieuw lid
18 mrt 2012
2
0
Bedankt voor de reacties. De schragen zelf maken lijkt mij wel weer een precisieklusje, dat wordt denk ik niks. Ik koop ze inderdaad wel bij IKEA.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.