Ik had dit onderwerp per ongeluk in iemand anders zijn topic gezet.
Mijn excuses.
Tussen de bedrijven door krijg ik wel eens de tijd om iets voor ons zelf te maken. Een van onze wensen is/was al een tijdje een hele grote eettafel waar je met min. 10 man aan kunt zitten. [handig voor de feestdagen ook]
Ik had dus gratis een partijtje houten balken gekregen van p.m 50 cm lang. Dit blijkt dus beukenhout te zijn. Wat ermee te doen. Mmm, yep! een mooi tafelblad van maken :duim:
Voor een tafelblad van 4 cm dik eerst allemaal plakjes zagen.
Voor een blad van 3 bij 1 meter aardig wat zaagwerk.
Alle stukjes in verband aan elkaar gelijmd.
Dan krijg je uiteindelijk dit resultaat na een hoop schuurwerk
Ik heb er 2 delen van gemaakt. Die 2 delen lijm je dan vervolgens weer aan elkaar.
En klemt het hele zaakje goed in.
Beetje dom, ik had even een lat achter de spanband moeten zetten. Nu trekt deze in de rand van de tafel. Maar dat komt straks wel weer goed. Gewoon even afschaven en glad schuren.
Ik gebruik daarvoor bruislijm. Heerlijk spul. :duim:
De poten.
Als de tafel klaar is zal ik weer wat foto`s plaatsen. :corien:
Tussen de bedrijven door krijg ik wel eens de tijd om iets voor ons zelf te maken. Een van onze wensen is/was al een tijdje een hele grote eettafel waar je met min. 10 man aan kunt zitten. [handig voor de feestdagen ook]
Ik had dus gratis een partijtje houten balken gekregen van p.m 50 cm lang. Dit blijkt dus beukenhout te zijn. Wat ermee te doen. Mmm, yep! een mooi tafelblad van maken :duim:

Voor een tafelblad van 4 cm dik eerst allemaal plakjes zagen.

Voor een blad van 3 bij 1 meter aardig wat zaagwerk.

Alle stukjes in verband aan elkaar gelijmd.

Dan krijg je uiteindelijk dit resultaat na een hoop schuurwerk

Ik heb er 2 delen van gemaakt. Die 2 delen lijm je dan vervolgens weer aan elkaar.

En klemt het hele zaakje goed in.

Beetje dom, ik had even een lat achter de spanband moeten zetten. Nu trekt deze in de rand van de tafel. Maar dat komt straks wel weer goed. Gewoon even afschaven en glad schuren.

Ik gebruik daarvoor bruislijm. Heerlijk spul. :duim:

De poten.

Als de tafel klaar is zal ik weer wat foto`s plaatsen. :corien: