Tafel vraagje

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Hallo,
Ik heb een vraagje Douglas planken 4,5cm dikke 230 lang hoe ver mogen die max dragen, (ik ga werken met een ijzeren U onderste)tussen de onderstellen ?
Mvg,
Rudy
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Dan weet ik niet of je die 100 cm zomaar mag invoeren in het programma, als het aparte latten zijn. Dan werken ze niet samen om de krachten op te vangen. Ik denk dat iemand anders met meer kennis van zaken hier wel wat zinnigs over kan zeggen.
 

gpf

Actieve deelnemer
11 aug 2010
548
156
Zutphen
Zorg dat de U's 35 cm uit de kopse kanten zitten, dan kunnen er mensen zitten aan de hoofdeinden
 
  • Leuk
Waarderingen: Baardmans

koffiedrinker

Actieve deelnemer
12 jun 2008
253
11
Op een tafel moet je toch ook kunnen zitten? Dat gebeurt best wel eens. Dan heb je het qua gewicht natuurlijk wel over wat meer dan serviesgoed.
 

mroden

Actieve deelnemer
13 feb 2013
214
69
Rotterdam Ommoord
Doe een testje! Pak een plank, leg m op 2 schragen en ga er rustig op leunen/zitten, dan kan je zien wat ie doet.
Als je een bierbankje (die met inklappoten) bekijkt zijn ze denk ik 25mm dik en 250mm breed. Vrije overspanning tussen de schoren is maar 60cm schat ik maar tussen de poten kan je best met 3 volwassenen zitten. Denk dat die 45mm weinig geks gaat doen.
Tegen het individueel buigen/torderen/kromtrekken zou je de planken in de lengte kunnen samenstellen uit stroken en alsnog met de genoemde tussenruimte monteren.
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap en rudy

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Doe een testje! Pak een plank, leg m op 2 schragen en ga er rustig op leunen/zitten, dan kan je zien wat ie doet.
Als je een bierbankje (die met inklappoten) bekijkt zijn ze denk ik 25mm dik en 250mm breed. Vrije overspanning tussen de schoren is maar 60cm schat ik maar tussen de poten kan je best met 3 volwassenen zitten. Denk dat die 45mm weinig geks gaat doen.
Tegen het individueel buigen/torderen/kromtrekken zou je de planken in de lengte kunnen samenstellen uit stroken en alsnog met de genoemde tussenruimte monteren.
Prima,dat ga ik even uitproberen!Bedankt !!
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
983
Omgeving Eindhoven
Ik vind dat fors. Ook al zou dat voor 2 U-poten zijn.
Ik zou bij een lokaal constructiebedrijf aankloppen en vragen wat het kost om ze te laten lassen, en schilderen (rollen of spuiten).
Ik heb voor onze eetkamertafel de U-poten zelf in elkaar gelast (koker 60x80 geloof ik) en was volgens mij geen 100 euro aan ijzer kwijt bij de lokale handelaar hier.
Maar, als jouw tijd ook geld kost is het de vraag wat uiteindelijk voordeliger is, dan kan het zomaar zijn dat jij er zoveel tijd extra mee kwijt bent (ophalen bij de smid, schilderen etc) dat het totaal door jouw uurloon ook op dat bedrag uit kan komen. Bij mij hoefde ik de uren niet mee te tellen, omdat ik de tafel voor mezelf maakte en als hobby.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Ik vind dat fors. Ook al zou dat voor 2 U-poten zijn.
Ik zou bij een lokaal constructiebedrijf aankloppen en vragen wat het kost om ze te laten lassen, en schilderen (rollen of spuiten).
Ik heb voor onze eetkamertafel de U-poten zelf in elkaar gelast (koker 60x80 geloof ik) en was volgens mij geen 100 euro aan ijzer kwijt bij de lokale handelaar hier.
Maar, als jouw tijd ook geld kost is het de vraag wat uiteindelijk voordeliger is, dan kan het zomaar zijn dat jij er zoveel tijd extra mee kwijt bent (ophalen bij de smid, schilderen etc) dat het totaal door jouw uurloon ook op dat bedrag uit kan komen. Bij mij hoefde ik de uren niet mee te tellen, omdat ik de tafel voor mezelf maakte en als hobby.
Prima,maar ik kan niet lassen en zal het moeten laten doen.Maar ik moet die tafel wel nog verkopen ,dat is een ander verhaal met die prijzen!!
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.503
962
Riemst
Je kan eens gaan vragen bij Claesen. Zijn neefje wat daar rond liep was lasser als ik me goed herinner.
 

wimpie

Actieve deelnemer
29 sep 2015
295
114
toch stevig gerekend, even aan google gevraagd en kwam bv dit tegen. (U vorm met kokers van 10x10 en gepoedercoat. 160€ /stuk (incl btw). was 1ste die ik tegenkwam mss zijn er nog goedkopere
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.