Morgen vertrek ik naar Nieuw-Zeeland en Australië om van de fantastische omgeving te genieten, maar ook om daar proberen te werken als meubelmaker of scheepsinterieurbouwer. Mede door deze reis heb ik de tafel, die al 1,5 jaar in mijn hoofd zat nu toch echt moeten (af)maken. Het fineer heb ik al 2 jaar geleden gekocht, een erg mooi stuk olijf-es met onwijs bijzondere tekening. Deze had ik al lang geleden gefineerd, maar had simpelweg gewoon niet de tijd om er mee door te gaan. Het begon echt te knagen en moest hem nu dan toch echt wel voor mijn reis afmaken. Rond kerst was het rustig en waren we een paar dagen dicht, genoeg tijd voor mij om verder te gaan dus. Het frame rondom het gefineerde blad is gemaakt van Iepenhout, tussenin nog een bies van wengé. Het gefineerde blad is aan de kopse kanten recht en heeft aan de lange kant een flauwe curve naar buiten. Het frame is precies andersom en heeft aan de lange kant een recht kant en aan de kopse kant een flauwe curve. Vervolgens heb ik naar de hoeken toe dezelfde curve geschaafd. De poten en onderstel hebben ook allemaal dezelfde shape.
Ik heb het blad afgewerkt met veel lagen lak om alle poriën op te vullen. Pff, het hout lustte echt wel een slokje. Eenmaal genoeg lagen opgebouwd, steeds fijner geschuurd en vervolgens gepolijst. Heb voor de verandering ook maar eens een aantal foto's toegevoegd van het maakproces.

Groeten,
Lennaert
Ik heb het blad afgewerkt met veel lagen lak om alle poriën op te vullen. Pff, het hout lustte echt wel een slokje. Eenmaal genoeg lagen opgebouwd, steeds fijner geschuurd en vervolgens gepolijst. Heb voor de verandering ook maar eens een aantal foto's toegevoegd van het maakproces.

Groeten,
Lennaert
Laatst bewerkt: