Tacker om enkele nagels schieten.

Ik zie wel eens via Youtube voorbij komen dat ze iets vast nieten met 1 poot nietjes of soort spijkertjes.
Erg handig en dat wil ik graag komen.
Ik heb ooit een niet tacker gekocht met gewone nietjes om wel eens canvas vast te nieten op spie latten, maar het is een onding.
Vaak moet ik ze met een klein hamertje er verder in tikken of er uit trekken, dat wil ik niet een tweede keer herhalen door een verkeerde te kopen.
Dus ik vroeg me af wat een goede tacker is op 230v

Marijn

Actieve deelnemer
8 feb 2012
385
164
Eindhoven
Bedoel je een bradtacker? Als je een compressor hebt zijn degene op lucht betaalbaar, als je het een enkele keer nodig hebt kijk eens bij ecotools

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.395
1.155
Ulvenhout
Ik heb een 'pinnailer' van Ecotools die ik gebruik met een kleine stille compressor. Dat werkt prima. Bedenk wel van te voren wat voor een lengte/dikte brads (dat zijn de spijkertjes) je wil hebben. De tacker moet je daar namelijk op uitzoeken.

thomasz

Oud hout
11 apr 2015
2.542
1.151
Omgeving Leiden
Hoi,
Ik heb een groene bosch elektrische tacker op 230. Kan je spijkers en nietjes mee schieten.
Het werkt, maar daar is alles mee gezegd. Nieten/ spijkertjes zitten regelmatig klem in het apparaat. Gedoe dus.
Een tacker voor alleen spijkers , alleen nieten of alleen pins werkt betrouwbaarder.

Vandaar denk ik dat je reacties krijgt die een pneumatische tacker aanbevelen. Elektrisch kom je dan al snel uit op dure accu machines. Pneumatisch is goedkoper.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.323
3.453
Gaanderen
Elektrische tackers hebben nog een klein nadeel je kan er niet snel mee werken. Op licht verende ondergronden kwam ik niet tot een bevredigend resultaat. Zoals hierboven vermeld een combi tacker kan wat meer problemen geven dan een die alleen brads schiet. Toch heb ik een combi die voldoet. Ja waarom nam ik dan toch een combinatie tacker? Die bleef over toen wij de zaak stopten.

Compressor heb ik wel, maar dat is een grote voor de druk machines, om die nou aan te gooien voor een paar nietjes is ook weer wat. Ik zit al een tijdje op de wipstoel wel of niet zo'n kleine compressor kopen, nou ja, ik wil wel, maar ik dacht eerst mijn werk plaats af. Maar nu heb ik zo'n tacker nodig, ik heb al niet zo'n goede ervaring met een 230v variant, misschien maar gelijk goed doen en voor pneumatisch variant gaan voor dat ik achteraf weer spijt hebt en dat ding ongebruikt in de kast blijft.

Ik wil eigenlijk eentje hebben die alleen van die spijkertjes doet schieten, nietjes is niet echt belangrijk. Ik neem aan dat er ook tackers zijn die verschillende maten kunnen schieten. En wat is een goede formaat/lengte die ik het beste kan kopen?

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.323
3.453
Gaanderen
Ik dacht dat de tacker 18 ga (1.2mm)15-50 mm lang een van de courante is ( dit zijn minibradjes) Dan krijg je de 16ga die bradjes zijn wat dikker 1.6mm vaak 32 -64mm lang. Kijk hier even Luchtdruktacker | Diverse tackers en slagpennen | EcoTools | Ecotools.nl
Hbm heeft ze ook maar ik dacht dat die voornamelijk combi tackers hebben. Ik heb voor de bouw van een schuurtje ook nog een grotere gekocht en daar gaan nagels in van ongeveer 3mm. Max 90 mm deze is echt te zwaar voor dunne planken.

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.894
2.485
Klein-Brabant, Vlaanderen
Ik neem aan dat er ook tackers zijn die verschillende maten kunnen schieten.
dat is inderdaad zo
verschillende diktes en lengtes
En wat is een goede formaat/lengte die ik het beste kan kopen?
tja, wat wil je er nu en later mee uitvoeren ?

ik heb een stanley BT1855
in theorie gaat die tot 55 mm
in praktijk heb ik de brads van 55 mm nog niet te koop gevonden
die van 50 mm gebruik ik regelmatig

ik heb ook een micropin voor brads van 0,6 mm
vermoed dat het dit model is
gebruik die met nageltjes van 25 tot 35 mm
handig om iets wat precies op zijn plaats moet blijven, maar je eventueel toch nog los moet maken, vast te pinnen
deze week nog voor glaslatten gebruikt
de latten heb ik nadien met de BT1855 definitief op hun plaats gezet

combitackers ?
een verkoper van bostitch heeft mij die afgeraden omdat de stift voor de krammen ook op je hout schiet + een deuk maakt wanneer je met brads werkt

compressor ?
pak een stille
daarover zijn hier draadjes
ik denk zelfs dat jij daar mee geschreven hebt

• Leuk
Waarderingen: Ambidexterity
@Wim Kluck, die 16ga uit je link ziet er aardig uit en een nette prijs voor geen €50,-
Is de kwaliteit ook goed van deze tacker?

@ZotVanHout, De tacker uit je link is ongetwijfeld een mooie tacker, maar ook mooi aan de prijs.
Ik ga hem niet zo professioneel gebruiken, ik twijfel niet aan de kwaliteit, alleen denk ik dat het overkill is.
De combitacker klinkt mooi, maar die deukjes had ik ook al gezien inderdaad, vandaar liever niet.

Wat betreft de compressor, dat klopt van die topics. Daar ben ik opzicht uit welke het moet worden. Ik had hem alleen niet direct nog nodig, maar nu moet ik wel. En ik ga inderdaad een stille.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.323
3.453
Gaanderen
Is de kwaliteit goed? Ook ik gebruik mijn tackers incidenteel. Daar voldoet het prima. Ik hoor er ook niets verkeerds over. Ik zou er zo een aanschaffen. Wat ik wel weet (ik was vroeger dealer van Bosttich) dat dit prima tackers zijn. Toch had ik parketteurs als klant die veel 15 mm bradjes schoten die de voorkeur gaven aan een goedkoop tackertje. 100000 bradjes per dag kwam regelmatig voor. Die dingen gingen zo een paar jaar mee. Nu 100000 bradjes zal ik ik mijn hele leven niet schieten. Helaas ging deze tacker bij onze leverancier eruit.

Tarkin

Actieve deelnemer
20 dec 2020
43
21
Oost-vlaanderen
Van de ecotools ben ik zeer tevreden. Enkel jammer dat er zo geen haakje aanzitten om aan de broek te hangen als je aan het plafond aan het werken bent.

Voor de rest al veel Brads geschoten. Doet wat het moet en als er eentje vast zit, is het neusbrug gemakkelijk te verwijderen

• Leuk
Waarderingen: Ambidexterity

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.