T.Gelijders en T. Bouten

kiterraphael

Actieve deelnemer
28 feb 2011
134
0
46
boskoop
www.pmnewdesign.nl
denk dat die van dieter smit goed zijn.
ben namelijk op zoek naar t tracks die ik in 18 mm mdf kan vrezen

alleen die 22,50 per meter is niet een optie voor mij

heb 7 meter nodig
dat is niet echt wat voor m,n werkbank
maten kloppen wel
nagenoeg zelfde als c profiel festool rail
dus ook voor festool klemmen te gebruiken.

iemand andere opties????
voor een redelijke prijs
t track voor festool klemmen en m8 bout
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik heb het al eerder gezegd hier maar ik gebruik T tracks van de Brico (DHZ zaak in België) die worden verkocht als gordijn rails, de festool klemmen passen er perfect in.
Ze zijn wel uit dunner materiaal en minder stijf, maar ik heb er nooit één stuk gekregen of beschadigd. Ik weet de prijs niet meer, maar het is niet meer dan een paar €/m
 

sergeant

Actieve deelnemer
6 nov 2011
76
0
Antwerpen
Dit is inderdaad een gordijnrail die als t-track kan dienen. Materiaal is aluminium van 1mm dik.
De diepte is net voldoende om met verzonken schroeven te bevestigen. Prijs ongeveer €5 per meter.
Passend voor Festool klemmen en M8 bouten.
Had die rail toevallig liggen. Wist niet dat hij hiervoor kon dienen.

schalen.jpg
 

WR1944

Oud hout
Die gordijnrail lijkt me vrij zwak door de dunne wand. Als je de rail goed (met veel schroefjes of epoxy) in een groef kan bevestigen met de bovenkant goed gelijk met de tafel is het wel bruikbaar. Als je iets klemt dat vastgeschroefd wordt tussen de onder en bovenkant van beide omgezette randen heb je weinig kans dat die randen uitbuigen. Ook als je de kracht over een grotere oppervlakte kan verdelen zal het wel meevallen. Het wordt pas een probleem als je iets klemt dat als het ware de rail uit de groef wil trekken. Maar als je weet wat de problemen kunnen zijn kan je met gepaste voorzichtigheid er redelijk mee uit de voeten.
 

Hector 1947

Nieuw lid
20 okt 2012
10
0
Goeie morgen

Antwoord op Fabory
Ik heb 2 rails besteld bij fabory in Brugge Belgie
kostprijs 16.58 € , 2x 2meter in staal
heb nu de bijbehorende bouten besteld
alles is wel op faktuur, dus met btw nr

Groetjes Marc
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.117
242
Goeree-Overflakkee
Dit is inderdaad een gordijnrail die als t-track kan dienen. Materiaal is aluminium van 1mm dik.
De diepte is net voldoende om met verzonken schroeven te bevestigen. Prijs ongeveer €5 per meter.

Nog een optie: http://metaalwinkel-metalen.nl/Aluminium+Railprofielen.mw
Losse bouten hebben ze bij een vakwinkel wel.

Dat is exact degene die ik al eerder noemde. Weet de prijs die ik heb betaald niet meer. Zal ook rond die koers liggen.

Als je de rail infreest, is er weinig risico op uitbuigen van de randen, hetgeen je klemt ligt ook op de rail.
 

kiterraphael

Actieve deelnemer
28 feb 2011
134
0
46
boskoop
www.pmnewdesign.nl
die sergeant liet zien op de foto is precies wat ik al een hele tijd zoek.
weet iemand waar ik die in nederland kan kopen.?????
wil hem infrezen in een 18 mm mdf werkblad.!!!!!!

dus is dit de perfecte maat

die van de metaalwinkel zijn te dik.

Heb brico al gecontact nog even hun mail afwachten.
 
Laatst bewerkt:

sergeant

Actieve deelnemer
6 nov 2011
76
0
Antwerpen
Effe een mailtje naar de producent ROY Products België verwees voor Nederland naar het volgende bedrijf:

FORINN
Randweg 19
Postbus 1088
NL – 8300 BB Emmeloord

T: +31(0) 0493-6711671167
www.forinn.nl
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.