Systainer bakjes.

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.204
480
hilversum
Gok dat dit de juiste rubriek is.

Recent een Lamello P2 gekocht via het forum.
Daar zat ook nog een redelijk aantal verbindingen bij.
Nou was ik opzoek naar een systainer zoals die ik heb voor de Domino:
1746892864642.png
Dus met uit neem bare bakjes voor gemak zucht.
Maar ik heb ook nog een lege systainer staan,Maar kan geen bakjes vinden voor erin.
20250510_180604.jpg
17468932529574370746211427297606.jpg

Iemand die me op de juiste weg kan helpen?

Doubledot

Actieve deelnemer
2 jan 2021
207
88
Zaanstreek
je zoekt dit soort inserts dan gok ik, maar die gaan altijd in een systainer 1.
bti_systainer_met_bakjes.jpg

Martijn1990

Actieve deelnemer
14 jan 2024
32
11
Almelo
Toevallig ook al eens naar gezocht en deze worden niet los geleverd. Wellicht via Tanos nog aan te komen of zelf van dun multiplex zelf schotjes maken?

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.204
480
hilversum
Toevallig ook al eens naar gezocht en deze worden niet los geleverd. Wellicht via Tanos nog aan te komen of zelf van dun multiplex zelf schotjes maken?
Wil juist bakjes en geen schotjes.
Als 3d printen niks word ga ik wel op marktplaats jacht voor een bijna lege of goedkope Domino systainer😅

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.930
3.508
Je kan een lege complete systainer voor domino's kopen en de systainer die je nu hebt voor ander gereedschap gebruiken.

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.204
480
hilversum
Je kan een lege complete systainer voor domino's kopen en de systainer die je nu hebt voor ander gereedschap gebruiken.
Zaten rond de 90 euro dacht ik.
En als alleen bakjes goedkoper was ging ik daar voor.
Ik gebruik alleen systainers in de werkplaats.
Dus dan blijft de lege systainer ook waardeloos voor mij.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.930
3.508
Die lege systainer kan je toch voor iets anders gebruiken? Of je zet hem op marktplaats. Ik heb laatst een m-box van een onderverdeling voorzien voor vulplaatjes. Daar heb ik nu weer schik van.

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.204
480
hilversum
Heb ze zojuist bij Kruis.nl kunnen vinden maar 20 euro per bak is een beetje overkill.(in verhouding met een nieuwe set)

@chevy66 Betwijfel dat ze iets opleveren, Marktplaats staat er vol mee.
Bij mij worden legen bakken altijd verzamelplaatsen voor dingen die ik nooit gebruik, dus dat probeer ik te voorkomen.

Of ik vind iemand die ze kan printen voor een leuk bedrag, of ik wacht op een aanbieding van een complete set en hergebruik me huidig systainer dan voor de Lamello.

jorisvh

Post veel
Lamello heeft ook enkele systainers met onderverdeling maar die zijn helaas ook enkel vol te koop en niet echt goedkoop te noemen.

Ik heb deze, de lades kunnen eruit.
1746957683653.png
Deze trekt meer op het Festool systeem.
1746957715937.png

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.930
3.508
Ik heb al meerdere partijen m-boxen op marktplaats gekocht. Ik mik er al mijn gereedschap in, dat zonder zo'n handige box geleverd is. Vooral omdat het handig opruimt. Al die verschillende gereedschapskoffers wordt je gestoord van. Dus die gaan in de plastic bak op de vuilstort.

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.204
480
hilversum
Lamello heeft ook enkele systainers met onderverdeling maar die zijn helaas ook enkel vol te koop en niet echt goedkoop te noemen.

Ik heb deze, de lades kunnen eruit.
Bekijk bijlage 156602
Deze trekt meer op het Festool systeem.
Bekijk bijlage 156603
Die heb ik inderdaad ook gezien.
Maar het voordeel is met de festool versie ik zou 1 bak eruit kunnen halen en dan heb ik beide delen in 1x zonder spul wat ik niet nodig heb op dat moment.
Vermoed dat ik de p-14 tenso en clamex het meest gebruik dus heb niet zoveel kleine vakje nodig.

jorisvh

Post veel
Die heb ik inderdaad ook gezien.
Maar het voordeel is met de festool versie ik zou 1 bak eruit kunnen halen en dan heb ik beide delen in 1x zonder spul wat ik niet nodig heb op dat moment.
Vermoed dat ik de p-14 tenso en clamex het meest gebruik dus heb niet zoveel kleine vakje nodig.
Ik heb 1 lade met tenso en 1 met clamex en 1 met de rest. Voor de laatste paar verbindingen die ik op de werf maak, neem ik de systainer mee en haal ik de lade die ik gebruik er uit.
Voor het gros van de verbindingen in mijn atelier haal ik eerlijk gezegd gewoon de kartonnen doos met 1.000 of 300 erbij.
Ik denk dat de kostprijs van de systainer, als je de waarde van de verbinder eraf trekt, een 100€ is.

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.204
480
hilversum
Ik heb 1 lade met tenso en 1 met clamex en 1 met de rest. Voor de laatste paar verbindingen die ik op de werf maak, neem ik de systainer mee en haal ik de lade die ik gebruik er uit.
Voor het gros van de verbindingen in mijn atelier haal ik eerlijk gezegd gewoon de kartonnen doos met 1.000 of 300 erbij.
Ik denk dat de kostprijs van de systainer, als je de waarde van de verbinder eraf trekt, een 100€ is.

Ja bij artifex kan je ook de systainer leeg kopen .

Ik snap jou manier van werken helemaal.
Maar ik gebruik het sporadisch op het moment dus zal er niet mega veel verbruiken.
Dus als ik er 100/150 max in een systainer bakje kwijt kan ben ik tevreden.
Anders moet ik ook weer een plek vinden voor de voorraad.
Me werkplaats begint redelijk vol te raken met gereedschap en verbruiksartikelen. 😅

• Leuk
Waarderingen: jorisvh

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.926
1.103
Omgeving Eindhoven
@Rdl Ik heb nog losse inzetbakken voor de domino staan, zoals jij in de 1e post laat zien.
Wel voor een lage systainer (Sys M 112 of SYS1), de bakjes zelf zijn +/- 55mm hoog.
Ze mogen voor een klein bedragje weg, ik gebruik ze zelf niet. Bij interesse stuur maar een pb.

Als je deze in een hogere systainer wilt plaatsen: houten raamwerkje maken zodat ze hoger stan, kan je daaronder evt voorraad kwijt.

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.204
480
hilversum
@Rdl Ik heb nog losse inzetbakken voor de domino staan, zoals jij in de 1e post laat zien.
Wel voor een lage systainer (Sys M 112 of SYS1), de bakjes zelf zijn +/- 55mm hoog.
Ze mogen voor een klein bedragje weg, ik gebruik ze zelf niet. Bij interesse stuur maar een pb.

Als je deze in een hogere systainer wilt plaatsen: houten raamwerkje maken zodat ze hoger stan, kan je daaronder evt voorraad kwijt.

Dat zijn de bakjes voor de demontabel verbindingen gok ik.
Zal als ik vanavond thuis ben even kijken, misschien dat ik nog een lage systainer ergens heb zwerven.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.