Suggesties middelgrote industriele vlakbank

EmielvdPol

Nieuw lid
14 aug 2022
17
2
Tilburg
Hallo mede forumleden,

Ik ben een zelfstandige meubelmaker/ontwerper een paar jaar in zijn houtbewerking avontuur.
Op het moment is mijn werkplaats nog een schuur van 20m2 die nogal vol staat met allerlei gereedschap.
Nu heb ik wat opgeruimd en heb ik plek gemaakt om een vlakbank en een draaibank neer te zetten.

Draaibank heb ik al gevonden.

Nu nog de vlakbank:
Ik heb dus al een zoon benchtop vandiktebankje van Makita met custom bed en die werkt eigenlijk perfect.
Nu heb ik online een paar keer verschillende middelgrote vlakbanken tegen gekomen.

Om specifieker te zijn de volgende 3 modellen:
Axminster CT1502 surface planer
1669672666137.png

Bernardo surface planer SP 150 P
1669672750037.png

en de Powermatic 54A Jointer
1669672857387.png

Nu heb ik zoon beetje het gehele internet afgespeurd en kan nergens een vinden die te koop staat.

Heeft een van jullie suggesties waar ik deze of soortgelijke vlakbanken zou kunnen kopen?

Alvast bedankt,
Emiel

PS ik kies niet voor een combinatie machine omdat ik op het moment niet genoeg plek heb om een kwalitatief goede machine neer te zetten waar ik de rest van mijn leven mee doe (of tenmisnte een groot deel ervan), ik geef dan eigenlijk 1000-2000 euro uit om vervolgens een paar jaar later weer een nieuwe te moeten kopen, en ik dus al die vandiktebank heb. Graag hoor ik hier ook meningen over.

Oh en vergeef me als ik de post niet op de goede plek heb gezet/verkeerde tags etc: dit is mijn eerste post.

orgelman

Nieuw lid
30 sep 2021
20
11
Twente
Robland heeft sinds kort ook losse vlakbanken.
Ik weet de prijs niet. Mijn ervaringen met Robland zijn goed.

Han

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.926
1.103
Omgeving Eindhoven
Ik heb qua oppervlakte werkruimte ongeveer dezelfde situatie; een schuur/aanbouw van 2,5 x 4 meter als hoofd-werkruimte.