Stroomuitval door draaibank

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.373
830
69
Veldhoven
Zitten die aardlekautomaten elk op een eigen fase, of zitten ze samen op 1 fase doorgelust?
TS heeft al duidelijk aangegeven dat hij er niet veel verstand van heeft, dus ik zou hem niet aanmoedigen om het front van de zekeringkast te verwijderen om te gaan kijken hoe het aangesloten is...
Beter is om een installatiebureau in te schakelen, of er een elektrisch onderlegde kennis bij te halen.
 

skoren

Actieve deelnemer
17 jul 2012
65
23
Utrecht
Nou...ik zie van boven naar beneden drie zekeringautomaten, gecombineerd met aardlekschakelaar), een hoofdschakelaar, een (al dan niet slimme) meter en daarna (achter zegel) drie hoofdzekeringen.
En drie groepen is wel erg weinig, vind ik. (Ik heb er zelf 8 in gebruik van de 10) Ik ga er even van uit dat deze zekeringkast alleen voor je werkplaats is? Maar dan vind ik die meter weer vreemd.
Ik moet er eens goed over nadenken, er staat mij iets bij van gelijktijdigheid in belasting wat het uitvallen van een andere groep kan verklaren.

Maar straks eerst even mijn laatste chemokuur halen. En dan heb ik even een paar slechte dagen.
Je hoort nog van mij.
(Of van anderen die hier op gaan reageren. ;-) )
Dank
Nou...ik zie van boven naar beneden drie zekeringautomaten, gecombineerd met aardlekschakelaar), een hoofdschakelaar, een (al dan niet slimme) meter en daarna (achter zegel) drie hoofdzekeringen.
En drie groepen is wel erg weinig, vind ik. (Ik heb er zelf 8 in gebruik van de 10) Ik ga er even van uit dat deze zekeringkast alleen voor je werkplaats is? Maar dan vind ik die meter weer vreemd.
Ik moet er eens goed over nadenken, er staat mij iets bij van gelijktijdigheid in belasting wat het uitvallen van een andere groep kan verklaren.

Maar straks eerst even mijn laatste chemokuur halen. En dan heb ik even een paar slechte dagen.
Je hoort nog van mij.
(Of van anderen die hier op gaan reageren. ;-) )
Dank Jan, sterkte de komende dagen😏😟
 

skoren

Actieve deelnemer
17 jul 2012
65
23
Utrecht
kastje openmaken durf ik nog wel😊😇

aarde loopt buiten de kast om naar een dikke koperdraad de grond in.

nb: mijn werkplaats is een ruime garage. na deze klus zal ik eens opruimen en een foto posten. durf nu niet😂
 

Bijlagen

  • 20221115_121756.jpg
    20221115_121756.jpg
    95,9 KB · Weergaven: 22
  • 16685114499586704587147359237031.jpg
    16685114499586704587147359237031.jpg
    71,1 KB · Weergaven: 22
  • Leuk
Waarderingen: rmenkveld

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
Die TL, is dat een echte TL, of is het een LED? LED (oude of goedkope varianten) willen ook wel eens problemen geven met harmonische vervuiling. Wellicht dat die samen met de draaibank de aardlek laten trippen.

Wat je zelf wel kunt doen na uitschakelen van de stroom is met een tangetje checken of alle bedrading goed vast zit.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.