Stone Look

FFF

Nieuw lid
19 dec 2013
22
0
Het zou verf kunnen zijn waar een bepaalde kleur zand in is gedrukt.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Het lijkt mij olie (osmo?danishoil?lijnolie?) op kleur gebracht met gemalen stoepkrijt van de kinderen.(Even in de koffiemolen) Hiermee kun je eindeloos experimenteren en maak je je eigen hoeveelheid. Of b.v. witte houtlijm die zo op kleur gebracht is. Geeft ook een goede hechting.
Ik heb dat eens gedaan met witte houtlijm en okerkleur uit de okergroeven van Rustrell (Fr.) om een houten buitenpot een terrakotta kleur te geven. Werkt uitstekend en na enkele herhalingen waterdicht.
Veel succes!
vr.gr. Jan Pranger.
www.arstorno.nl
 

rik

Post veel
8 nov 2010
768
142
dat is een spuitbus met verschillende kleuren verf. probeer eens stone look spuitbus in google en je krijgt een aantal resultaten.

succes
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Hier bij de lokale verfboer verkopen ze het. Hadden een tijd geleden verschillende objecten in de etalage staan die met zulke verf behandeld waren. Ook nog in verschillende kleuren.
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Hallo Peter,

Leuk dat je iets in mijn idee ziet, de kandelaars heb ik gemaakt.

Deze lak komt bij de Hornbach vandaan, 11 euro per spuitbus en in diverse kleuren leverbaar. Tip, als je eerst een laagje grondverf aanbrengt scheelt dat een hoop "stone-look" lak en een verschrikkelijk lange droogtijd. Bij deze kandelaars had ik dat niet gedaan en het "plakkerige" was pas na 2 weken weg. Ik heb ook nog een paar schalen met deze lak afgewerkt (staan op mijn website) en eerst grijze grondverf gebruikt, deze waren met 3 dagen droog (uiteraard allemaal gedroogd op kamer temperatuur)

Er zit een soort steengruis in de lak zodat het eindresultaat lijkt op natuursteen. Erg leuk om mee te experimenteren maar probeer de delen die je later nog wilt na draaien schoon te houden, als je beitel met de lak in aanraking komt kan deze direct richting de slijpsteen.

Groeten,
Patrick
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.