Stofzuiger

makhan

Nieuw lid
21 mrt 2014
3
0
Ik kreeg een tip om naar een stofzuiger te kijken bij gamma, ik vind gamma eigenlijk niks maar moet eerlijk bekennen voor een bouwstofzuiger voor 50 euro is het een fantastisch ding is. Hopelijk houd het een jaar mee. Er is alleen 1 min punt dat de slang zo kort is. Voor een nieuwe slang en dan alleen een slang nog niet eens de kopstukken kost al meer dan de stofzuiger. Heeft iemand een tip voor mij waar ik zo slang kan halen met een universeel kopstuk zoals starmix??

bedankt
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Bij tuincentra koop je voor een paar euro de meter vijverslang in 4 of 5 cm diameter. Met de tip van JJJLLL kan je daar makkelijk verbindingsstukken aan fabrieken. Ik heb in mijn schuurtje een afzuigsysteempje geknutseld met die slang, werkt prima. Wel altijd de zuiger na het stoppen van het verspanende apparaat twintig seconden door laten draaien, anders loop je het risico van opeenhopingen van mot in de bochten (die overigens niet te nauw moeten lopen maar geleidelijk)

Succes!

Groet, Rob.
 

roald

Actieve deelnemer
29 feb 2012
492
0
Laatst bewerkt:

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.117
242
Goeree-Overflakkee
Wanneer je de Hitachi zonder stofzak gebruikt is er een extra katoenenfilter om de harmonica filter te beschermen.

Maar ik moet er nog wel eens een cyclone tussen zetten. Welke Cyclone gebruik jij Bijtel?

Dat extra filter kreeg ik er in ieder geval niet bij. Maar dat moet je toch ook uitkloppen? Ik klop het filter in de kliko uit door er met een handveger tegenaan te kloppen. Dat werkt het beste tot nu toe. Stoft een beetje, maar dat is toch buiten :rolleyes:

De cyclone van me heb ik overgenomen van iemand hier. Kan even niet bedenken of terugvinden welk merk. Zal thuis eens kijken.
 

Pedro2014

Nieuw lid
22 mrt 2014
10
0
Hallo houtbewerkers heeft iemand een idee wat het verschil is tussen een Spit ac1630pm en de STARMIX ISP ARD-1635 EWS ze lijken wel identiek niet qua kleur maar, zijn er mensen die met de Spit ervaring hebben of met alle twee graag een antwoord bvd Henk.
 

ed bever

Actieve deelnemer
14 aug 2012
188
0
bakel
Naar mijn weten is er maar een fabriek kant die deze stofzuiger produceert en dat is Starmix. Bij starmix worden ook
onder andere namen stofzuigers gemaakt kijk maar eens naar bosch blauw, metabo, hitachi en spit. Dit zijn allemaal de zelfde types alleen in een ander kleurtje en andere merk naam.

Groetjes Marc
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.707
2.571
Gaanderen
Ja er zijn maar een klein handje vol producenten van stofzuigers. Velen zijn onder hun eigen fabrieksnaam nauwelijks bekend. Dus een merk maakt ze voor vele andere. Met een ander kleurtje knopje en stickertje.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.