Stofvrij maken spuithok

pjerdulac

Actieve deelnemer
12 jul 2010
81
0
Bonjour,

In mijn werkplaats heb ik sinds kort een zeecontainer staan waarin ik mijn gemaakte meubels spuit met een wagner. In de werkplaats zelf sta ik lekker te zagen, schaven, schuren, etc.. Een fijnstofafzuiging staat nu bovenaan mijn wensenlijstje. Tot de tijd dat die er staat wil ik de lucht in mijn spuitruimte zo schoon mogelijk. Heeft iemand tips om dit voor elkaar te krijgen. Ik heb nu een ventilator in een wand bevestigd die lucht de container in blaast. Ik blaas de lucht wel eerst door een stofzuigerzak heen om stof eruit te krijgen. Alle tips zijn welkom.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Totdat je n afdoende stoffilter hebt voor je spuitcabine kun je een ruimte ook van zwevend stof ontdoen door er fijn verneveld water in te spuiten; het stof zal aan de waterdruppeltjes adsorberen en samen met de neerslaande nevel op do bodem terecht komen. Zodra de nevel is gesetteld zou je moeten kunnen spuiten.
 

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
242
0
evelen heb ik gedaan met het frezen van muren. Dit werkt best goed, maar hodu er rekening mee dat je gereedschap door het extra vocht in de lucht ook harder roest. Ik denk dat deze methode met stationaire machnes in dezelfde ruimte geen optie is.

@lex
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Klopt, maar volgens mij zei de vraagsteller dat ie een zeecontainer als spuitcabine IN zijn werkplaats had staan (moet dan wel een grote werkplaats zijn...). In dat geval zou het mogelijk moeten zijn om de luchtvochtigheid in spuitcabine en rest van de werkplaats (min of meer) onafhankelijk van elkaar te beheersen.
 

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
242
0
Als dat zo is dan heb je helemaal gelijk! Maar dan ben ik ook gelijk benieuwd naar zijn werkplaats!

@lex
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.