Omdat Caspar momenteel niet in de mogelijkheid verkeert (reis) plaats ik dit voor hem op het forum.
Geniet ervan! ;-)

Een feest voor het oog, toch?
Steven
Geniet ervan! ;-)
Beste Mensen,
Hierbij zou ik u graag willen laten zien hoe het eerste serieuze stoelontwerp vorm heeft gekregen.
Het Vliegenbos in Amsterdam-Noord bracht mij een paar 80 jaar oude Hollandse Iepen, geveld door de Oktoberstorm. Als ook wat Essen en een paar Eiken uit het Volenwijkspark.
Al deze bomen spleet ik ter plekke in handelbare delen om te vervoeren in een grote bakfiets naar mijn werkplaats aan de Elektronstraat achter het Westerpark gelegen.
https://www.youtube.com/watch?v=XplqYIzELjU&list=UUM21GfFwI9Emmjs7L3hTrhg&index=26
Ik had u veel eerder willen laten zien wat voor stoelen ik van dit hout kan maken. Echter, hoe meer ik mijn materiaal leerde kennen, des te moeilijker werd het om er een waardig doel mee voor ogen te hebben. Deze kritische ontwikkeling zorgde voor heel gerichte studies over stoelen en het ontwerpen ervan. Een stoel die antwoord geeft op ons zitgedrag en ons lichaam. Die licht, sterk , stoer, elegant, ingewikkeld en simpel is… Zo’n hoog gegrepen doel vergt van je om langzaam te werken aan iets dat beter wordt.
Gelukkig kwam ik er achter dat ik alles behalve alleen sta en ik mij als beginneling rijkelijk kan vol stoppen met de noeste arbeid van velen.
In ieder geval zou ik graag, in dit digitale tijdperk dat toch steeds sneller vooral op resultaat uit lijkt te zijn, een product willen kunnen aanbieden dat vertragend werkt.
Mocht u al interesse hebben in een stoel, of in een serie stoelen, hoor ik dat uiteraard graag. U kunt zodra ik dit model op ware grootte heb gemaakt komen zitten of deze naar uw smaak is.
De eerste series zullen van Iepen gemaakt worden met een gevlochten zitting van splijtsel van hetzelfde materiaal en van Essenhout met een zitting van papierkoord.
https://www.youtube.com/watch?v=ZAHSH_tlteg&list=UUM21GfFwI9Emmjs7L3hTrhg
Uiteraard kan ik ook een tafel maken die erbij zou passen…
Ten slotte hoor ik graag of u op de hoogte wilt blijven van mijn verdere ontwikkelingen.
Ik zou het leuk vinden als u deze mail doorstuurt naar uw contacten die mogelijk geïnteresseerd zijn.
Vriendelijke Groet,
Caspar Lucien Labarre

Een feest voor het oog, toch?
Steven