Stel je voor!?!

kalebas

Actieve deelnemer
5 jun 2013
38
0
Wilnis
Beste Forumleden,

Mijn naam is Bas. Al jaren veel aandacht voor hout en de bewerking daarvan (hobbymatig). Echter pas sinds kort ook daadwerkelijk in de gelegenheid het in de praktijk te brengen na de koop van een nieuw huis met, jawel, een fatsoenlijke schuur. Een oude Steton houtbewerkingsmachine kan na jaren opslag eindelijk eens draaien en de steekbeitels steken er op los. Veel gereedschap hangt aan de muur en schreeuwt om aangeraakt te worden, zo geschiede. Na met veel aandacht en enthousiasme met regelmaat dit forum te hebben gecheckt, lijkt het me tijd eens uit m'n schulp te kruipen, bij deze!
 
A

Athanor

Guest
Welkom op het forum Bas! Kom maar op met je topics!


Fons
 

kalebas

Actieve deelnemer
5 jun 2013
38
0
Wilnis
Die Steton is zo'n 25 jaar oud, lood zwaar. Ik schat zo'n 800 kg. Het is een combinatie machine (tafelzaag met rolbank er parallel naast, vrees, vlakte en vandiktebank, langgatboor). Er zitten 3 motoren in en hij werkt op krachtstroom (gelukkig hebben wij daar een aansluiting voor in de meterkast). Ik heb de machine voor een fles wijn van een neef kunnen overnemen. De machine staat op een pallet, zodoende kan ik hem met een pomp/palletkar verplaatsen.
Hij lijkt goed te werken maar ik moet er nog mee experimenteren. Daarvoor heb ik komende winter meer de tijd aangezien de inrichting van de schuur bijna klaar is. Ik zal eens kijken welke type nr op staan en evt. een foto-tje toevoegen. Allicht zijn er nog lezers die me van tips kunnen voorzien!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.