stator repareren??

bas

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
110
0
hallo,
ik heb mp een oude festool ps200e decoupeerzaag gekocht voor een prikkie en ik wist dat hij niet liep.
na wat speur en meet werk er achter gekomen dan één kant van de stator de wikkeling kapot was. dus nog maar verder uit elkaar gehaald en toen zag ik dat iemand behoorlijk lomp was geweest en de wikkeling door had gestoken met ik denk een schroevendraaier???? nu heb ik met een heel klein stukje extra draad de wikkeling weer aan elkaar gesoldeerd.
weet iemand of dit een duurzame reparatie kan wezen?? of is dit het begin van het einde? deze decoupeerzaag is eigenlijk extra en zal ik gebruiken voor het wat ruigere werk.
gr. bas
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Hoi Bas,

Als de dikte van het koperdraad hetzelfde (of dikker) is, de soldering goed is en de laklaag op de rest van het koperdraad goed is (dus geen kortsluiting in de wikkeling) zal dit een duurzame reparatie zijn en kan je nog jaren plezier van de machine hebben.

Groeten,
Patrick
 

bas

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
110
0
oke! de draad die ik er tussen heb gemaakt is dikker! er waren maar korte stukjes over om te solderen.... dus ik hoop dat de solderingen en houden! maar de machine draait onbelast wel weer goed! morgen maar weer verder met de machine maar ff helemaal goed schoon te maken van binnen en buiten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.