Stationaire stofzuiger?

Potrel

Actieve deelnemer
5 feb 2020
28
3
Hallo,

Reeds maanden op zoek naar een goede stofzuiger voor mijn kleine werkplaats met als voornaamste machines een zaagtafel, afkortzaag, frees...
Veel discussies gevolgd en daaruit dacht ik te mogen opmaken dat een niet-stationaire stofzuiger de klus kan klaren (type Makita VC3012L of een Starmix). Prijsklasse: tussen de 400 en 750 euro (laatst is Starmix 1635 met 'klopsysteem').
In een ander draadje zag ik echter iemand anders een stationair toestel plaatsen (HDM 200, prijsklasse 600 euro) op toestellen dat niet verschilde van de mijne.
De vraag blijft dus: met een prijsklasse van 600 ga ik dan niet beter voor stationaire afzuiging of zijn er redenen om toch voor de niet-stationaire te kiezen?
Met dank!
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.739
2.598
Gaanderen
Eigenlijk is het heel simpel als je slang van je stofzuiger past is ie geschikt. Dus alles met een aansluiting tot en met 50 mm kan je een goede bouwzuiger voor gebruiken. Neem geen festool sys-vac of de mini's deze zijn minder geschikt. Ook vergelijkbare kleinere stofzuigers van andere merken zou ik niet nemen. Voor het budget van 600 moet je prima uitkomen. Starmix maakt naast festool ook goede zuigers.
 
  • Leuk
Waarderingen: Potrel

Potrel

Actieve deelnemer
5 feb 2020
28
3
Bedankt voor de reacties! Ik denk dus idd voor de Camvac Record Power CGV336-4 te gaan:
Is idd een mooi 'hybride' oplossing tussen situaties met iets zwaardere en soms iets mindere zuigkracht. Zal er maar direct een aantal koppelstukken bij bestellen :)
Nogmaals dank!
 

Luccio

Actieve deelnemer
24 feb 2020
213
87
Rijswijk
Je kan ook nog de wandversie overwegen. die is een stuk makkelijker te legen dan deze versie.
Tevens zie je ook wanneer deze vol zit en kan er een stuk meer in
 
  • Leuk
Waarderingen: Potrel

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.