Stationaire schuurmachine

Bernardo

Actieve deelnemer
28 jul 2015
40
2
In het oosten van nederland
Ik heb een schijf op de draaibank. Heb ik meteen een regelbaar toerental. Je voor zuiver haaks schuren moet ik nog wat maken.
Hegner heeft ook mooie schijfschuurders. Nadeel ze zijn wel wat duurder maar van hoge kwaliteit.
Hallo Wim Ik heb ook een schijf diam 300mm gemaakt op mijn draaibank. Op de schijf klitteband gelijmd en schuurschijven met klitteband gekocht daarnaast van multiplex een houder met geleiding gemaakt die ik eenvoudig aan de draaibank kan bevestigen. Werkt perfect, houtblok in alle richtingen haaks. Ben erg blij met je tip.
Groetjes Bernardo

• Leuk
Waarderingen: asnol en Wim Kluck

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.346
3.461
Gaanderen
Fijn te horen dat deze "goedkope" oplossing werkt. Zo goedkoop is dat klittenband nou ook weer niet.
Kan je een foto posten van de houder met geleiding?

Hallo Wim Ik heb ook een schijf diam 300mm gemaakt op mijn draaibank. Op de schijf klitteband gelijmd en schuurschijven met klitteband gekocht daarnaast van multiplex een houder met geleiding gemaakt die ik eenvoudig aan de draaibank kan bevestigen. Werkt perfect, houtblok in alle richtingen haaks. Ben erg blij met je tip.
Groetjes Bernardo
hoe zit het met de tijd? hoe lang gebruik je deze oplossing al? Ik vraag me af hoe lang het zal duren?

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.