Stationaire opstelling voor Festool ETS 150 schuurmachine

jwjgielen

Actieve deelnemer
1 apr 2012
93
31
Soms moet ik kleine objecten schuren en heb ik behoefte aan een stationaire schuurmachine. Tot voorkort klemde ik mijn Festool ETS dan met een handdoek in mijn bankschroef. N.a.v. Een YouTube filmpje van Peter Millard en A Glimpse Inside zelf maar eens wat gemaakt.
ik had nog war POM schijven liggen en daarvan heb ik een klem gemaakt. Met mijn Myford zo gedraaid. Kan natuurlijk ook van 18 mm multiplex. De foto’s spreken denk ik voor zich.IMG_1699.jpegIMG_1700.jpegIMG_1701.jpegIMG_1703.jpegIMG_1702.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: Henk H

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.579
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Tip: Veel bandschuurmachines kun je op zijn kop neerzetten, of bieden daartoe zelfs een heus frame aan. Mijn 50,- Gamma bandschuurder kan dus op zijn kop staan op de werkbank, heel handig :).
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
907
761
Nootdorp
Tip: Veel bandschuurmachines kun je op zijn kop neerzetten, of bieden daartoe zelfs een heus frame aan. Mijn 50,- Gamma bandschuurder kan dus op zijn kop staan op de werkbank, heel handig :).
grappig dit heb ik gedaan met de Lidl bandschuurmachine. Werkt perfect.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.104
2.612
Hij heeft vermoedelijk een metaaldraaibank. Daar wil je liever geen schuurkorrels op je bedbanen. Maar ik zou inderdaad een schuurschijf maken op een losse elektromotor. Voor kleine dingen schuren vind ik schuurpapier met gaten onhandig.
 

jwjgielen

Actieve deelnemer
1 apr 2012
93
31
Hier net zo. Is in regio noord vanaf zaterdag 5 aug '23 in de aanbieding voor 3 tientjes.
Ik heb inderdaad een draaibank. Natuurlijk kan ik ook mijn band schuurmachine stationair opstellen maar dat neemt te veel af. Met de FTS 150 met korrel 400 kan je e.a. heel dun schuren.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.707
2.571
Gaanderen
Ik heb een 30cm schijf voor op de draaibank. Alleen voor de grove korrel. Met het fijner dan zet ik een schijf voor de boormachine in mijn draaibank en dan kan ik al mijn papier erop doen (tot p 400) voor 150mm
En tot p1200 voor dia 75mm
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.