Stanley Bailey #5

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
En jawel hoor ;) erg goed te doen op de kolomboor. Dit had ik niet verwacht omdat,

1 het is een Ferm
2 er speling op de as zit
3 het is een Ferm
4 weinig vermogen. (een speedboor 16 door eiken is zwaar voor de machine)
5 kan nog wel ff doorgaan ;)

Maar goed, Nederland is er een houtdraaier rijker. Erg leuk om te doen, zeker om eerst te onderzoeken wat de juiste houding is, de stand van de beitel (Hap, stoot, oeps), maar eenmaal snijden en er ontstond toch wel een flinke grijns op mijn gezicht. (Die nog geen 2 tellen later gevuld werd met spaanders, dus mond dicht houden :p )

Blokje zagen en center markeren.

P1010770.jpg

Grofweg rond schaven

P1010771.jpg

Heb een M8 draadeindje ingespannen, daarna in de boorkop gemonteerd en eens nagedacht over een leunspaan. Ik zag op Youtube iemand dit doen met een stuk draadeind maar dat was te flexibel, dus dacht ik, dat kan ook met een gewone lijmklem. Een tegencenter heb ik niet gemaakt, leek me eigenlijk niet nodig maar achteraf ga ik dat bij een volgende keer wel doen.

Na een 20 minuutjes ongeveer.

P1010772.jpg

Het resultaat lijkt niet veel op het origineel maar ja, voor de eerste keer mag ik niet klagen.

P1010773.jpg

Maar dan komt de vraag...Hoe krijg je het geheel nu glad ? Schuren hielp niet echt om de ruwe plekken eruit te halen.

P1010774.jpg
P1010775.jpg

Gladde kant

P1010777.jpg
P1010776.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.