Stanley 5 en 5 1/2

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Ik heb twee Stanley 4's waarvan ik een met een roffelbeitelheb uitgerust. Al heel lang wilde ik er een 5 of 51/5 en/of Stanley 62 bij. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om niet te kiezen en zowel een 5 als 51/5 gekocht. De laatste voor een futselplank.
De handvaten moeten een beetje worden opgeknapt. Verder zien ze er nog redelijk uit.

R0019116 (2).JPG

R0019118 (2).JPG

mvg
Klaas
 
  • Leuk
Waarderingen: JanAnton

LFlab

Post veel
7 mei 2018
961
306
Rosmalen
Die 5 is van de generatie met die extra ribben, daar heb ik een 6 van, erg zwaar. Je zou die 5 op de futselplank kunnen gebruiken, mooi compact en toch wat extra massa.
Nog steeds eens kijken of ik niet iets van een makkelijker handvat kan maken voor gebruik van de schaaf op de futselplank, blijft altijd een beetje een botsende knokkels ding. Maar zo'n bezemsteel als aan de Record T5 lijkt me ook niet handig.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.049
2.580
Als je zo'n schaaf alleen voor de futselplank gaat gebruiken, kan je hem op zijn kant op een plaat 4mm rvs schroeven. Dan kan je daar de knop en het handvat op vast zetten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.