Ik gebruik veel vuren uit de Gamma. Ook ik heb als een snul - mijn specialiteit - alle maten staan overshrijven want een volledig overzicht vind je online nergens.
(Ik gebruik trouwens de Gamma - vroeger de HUBO - omdat die quasi letterlijk in mijn voortuin ligt en omdat ik er goede ervaringen heb met het aangeboden hout. Ik ga geen namen noemen, maar dat is beduidend anders dan bij de locale houtspeciaalzaken. Ik begrijp dat anderen de tegenovergestelde ervaring hebben, maar daarmee had
ik nog geen bruikbaar hout

).
Wat hierbij nog niet vernoemd is:
de genoemde maten zijn bij benadering. Niet zozeer vanwege het werken van hout, wel omdat houtzagen zwarte magie is waarbij maten en gewichten via bezweringsformules worden bepaald, en niet met meetgerei. Dus, voor je gaat ontwerpen - brand je eerst een kaarsje en dans je minimaal tweemaandelijk naakt in het maanlicht in de dichtsbijzijnde heksenkring - zou je eigenlijk het hout al in huis moeten hebben, tenzij je uiteraard zelf een vlak/vandiktebank hebt staan. Maar dan ga je volgens mij sowieso niet naar de bouwmarkt achter hout.
Onlangs hadden ze me weer liggen: 5mm multiplex - nu ja, triplex - dat eigenlijk 4,5mm is. Mja. Toch es wat vaker dansen. Wel altijd gedoe met de buren.