Deze stallen schaaf heb ik een keer gekocht bij de kringloopwinkel voor 2.50 is
Helle maal Niek maar weet iemand hoe oud hij is/welk jaar hij is gemaakt
Ik denk dat deze Nooitgedagt schaaf veel duurder is als een Stanley, de stalen uitvoering van Nooitgedagt kom je m.i. niet zo heel vaak tegen, daar heb je een heel goede koop aan gedaan. Hier kun je lezen over de firma Nooitgedagt http://nooitgedagt-ijlst.nl/geschiedenis/
Jaartal zal vermoedelijk eind jaren 60 begin jaren 70 liggen in ieder geval ruim voor 1980.
Mooie aankoop!!! een leuk collectors item en zo te zien in goede conditie. Ben een tikkie jaloers
Ik ben geen meneer hoor !! Maar inderdaad ik maak schaven maar ook ander gereedschap zoals zwaluwstaartzaagjes spanzaagjes en divers ander (afteken) gereedschap.
Als je in de buurt woont mag je altijd even langskomen voor een werkplaats bezoek.
Ik ben 16 jaar jong ik heb u foto`s op het forum gezien ik loop stage op bij de Batavia werf en
Ze konden niet geloven dat u schaven zelf gemaakt Warren ik loop stage bij de model bouw
Zo dus een scheepstimmerman in spé leuk dat je een stage plek hebt op de Batavia werf, daar ga je veel leren! Maar wat bedoel je precies met modelbouw?
Ik zou het moeten vragen maar de lengte met boegspriet 6 meter en de breedte denk ik 1.25 maar zal
Het morgen vragen ja het is een aan reader om er heen te gaan
Mooie schaaf voor weinig.Goeie vangst
Veel plezier ermee.
Vroeger gingen we elke week kijken naar de bouw van de Batavia Ik weet nog dat er alleen een balk lag in de rimboe. Willem Vos was daar toen voorzichtig mee begonnen.Voor een paar honderd gulden kon je er als donateur altijd heen.
Groet
Gerrit
Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.