En niet die goedkope rommel van de bouwmarkt gebruiken die zakt in
Een latje of kitten, gebruik geen acrylaatkit voor zo'n grote spleet. Blijft niet flexibel genoeg, zal binnen de kortste keren losscheuren...
Heb zelf erg goede ervaring met Bison polymax en Pattex powerfix blijft elastisch en zakt niet uit. Ziet er na een aantal jaren nog steeds prima uit, geen scheuren! Is wel iets lastiger om mooi strak af te messen omdat het zo'n plakzooi is (schijnt zelfs onder water te hechten?). Ik heb hier iets verdunt afwasmiddel voor gebruikt, geen nadelige gevolgen voor de hechting ondervonden.
Ik zou misschien wapening gaas op de gipsplaat plakken, tegen de boom aan, (niet aan de boom) en dan de sleuf dichtwerken met een gips (Beissier aquaplast bv) De gipsplaat verlengen zeg maar.
Eerst achter de gipsplaat afpurren, zodat de gipsplaat niet meer meegeeft.
Kit aan kopse gipsplaat lijkt me niks, dan mag je eerst wel primeren/voorstrijken, maar betwijfel of het met kit mooi gaat worden.
edit, ik zou de gipsplaat waarschijnlijk ook wat schuin afsnijden, voor een beter hechting van het gips, dan zit het als het ware ook wat tussen achterkant gipsplaat/wapeningsbandje.
Ik zou zelf kiezen voor windowseal van den braven. Maar dit is persoonlijk.
Niet achter, maar tegen de boom aan, de gipsplaat verlengen tot tegen de boom is wat je dan doet. Kan je later in de gemaakte hoek boom/voorzetwand afkitten.
Die prijs valt mee..Maar helaas niet overschilderbaar met verf op waterbasis..
![]()
Naad purren. Daarnapur afsnijden gelijk aan gips. Wapeningsband erover. Afmessen. Gips lossnijden van trapboom. Naadje kitten met acrylaat. Sausen.
Bij het afwerken van twee tussenwanden op een zolder, heb ik eerst zwelband in de naad aangebracht en daar tegenaan gekit. Dit geeft goede opvulling en de hoeveelheid kit die daarna nog nodig is, is beperkt. Zoiets als dit: https://www.kitcentrum.nl/nl/websho...pressbandzwelband/compressbandzwelband-zwart/